Hoppa till innehåll

Sömn Och Drömmar


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 199
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst CrazyCake

Är det här en klardröm eller någonting?

Jag liksom reste upp mig med ryggen kollade klockan (6:43) och sen vaknade jag så låg jag ner och så var klockan 10:24.

Men det kändes så verkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En lucid dröm är när du är medveten att du drömmer. Du kan ha haft en vanlig dröm där du såg att klockan var 6:43, och direkt efter vaknade du också var klockan 10:24.

Jag brukar vara medveten under fasen mellan att en vanlig dröm slutar och att jag vaknar, alltså i varje dröm som slutar av att jag håller på att vakna är jag lucid i den sista sekunden (en jag räknar inte det som LD). Kände du att du att det var väldigt kort tid mellan dessa två klockslagen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst nomercy421

Jag drömde om att jag vaknade sen såg jag min mamma. Sen somnade jag igen. Sen drömde jag samma dröm igen :o hahah lol. tråkig dröm :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

En lucid dröm är när du är medveten att du drömmer. Du kan ha haft en vanlig dröm där du såg att klockan var 6:43, och direkt efter vaknade du också var klockan 10:24.

Jag brukar vara medveten under fasen mellan att en vanlig dröm slutar och att jag vaknar, alltså i varje dröm som slutar av att jag håller på att vakna är jag lucid i den sista sekunden (en jag räknar inte det som LD). Kände du att du att det var väldigt kort tid mellan dessa två klockslagen?

Väldigt kort tid mellan dem klockslagen ja.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var på ett zoo i min dröm inatt. Lejonet kom ut ur sin bur och jagade mig. När jag höll på att springa tänkte jag "det här påminner om mina drömmar" (jag har drömt att jag har blivit jagat av ett djur några gånger förr). När jag började ifrågasätta verkligheten i det hela höll jag min näsa med mina fingrar och kunde till min förvåning blåsa rakt igenom dem! Jag började då tänka: YES! ÄNTLIGEN LUCID! men drömmen blev suddig och innan jag hann snurra eller gnugga händerna vaknade jag. :(

 

Nu vet jag iaf att jag kan! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Den här tekniken där man ska spela piano med sina fingrar.

Kräver det att man ska ha sovit innan och sedan vakna och somna om igen?

För jag är redan väldigt trött när jag lägger mig (2-3).

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här tekniken där man ska spela piano med sina fingrar.

Kräver det att man ska ha sovit innan och sedan vakna och somna om igen?

För jag är redan väldigt trött när jag lägger mig (2-3).

Bra fråga, jag undrar faktiskt samma sak. Men jag tror att det borde funka om du är helt avslappnad, vilket man lättare är efter någon/några timmars sömn.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...