Hoppa till innehåll

Sömn Och Drömmar


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

min syrra påstår att hon får omen en gång per vecka. en gång pekade hon ut en plats där en hund skulle bita sin ägare. det var jävligt läskigt att se pudelfan bita ägaren. (inte det att jag hatar hndar, bara pudlar...)

 

 

men jag drömmer ochså konstiga drömmar. Jag kan berätta en.

Jag hade spelat xbox spelet star ocean så in i h****te mycket, att jag drömde att en av de goda attackerade mig i mitt eget vardagsrum. till sist sköt han mig med sin blaster så jag flög in i en vägg, och när jag vaknade hade jag en jävla huvudvärk!

 

 

(fråga: om man har en klardröm men inte kan kontrollera den, asså om man drömer en klardröm om att man slåss, men KAN bara inte styra sig som om nåt håller en tillbaka, kan man bli av med det?)

Redigerat av manman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 199
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

En konstig dröm jag har haft var att det var fullt med zombies i världen och jag och massa andra folk var i en barrack. Sen kom det in massa zombies i barracken och då kom Barney från How i met your mother med ett hagelgevär och sköt ner dom, sen vaknade jag. :s

En gång hade jag en luciddröm fast då flög jag bara runt och åt choklad. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är roligt att höra andras drömmar. Man fattar ganska snabbt att vissa ljuger! ;)

 

Börja med att göra RCs så ofta du kan och ha en mantra innan du lägger dig. Drömdagbok kan också hjälpa.

Innan du sover ska du upprepa i hjärnan saker som "Jag ska upptäcka att jag drömmer.", "Jag ska ha en luciddröm." och liknande. Jag har haft 3-4 luciddrömmar än så länge.

Jag tycker själv att det är mycket lättare att leta efter saker i drömmen som bara alls stämmer med verkligheten. Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det kan jag nästan hålla med om. Problemet är väl att det är svårt att "träna" på att känna igen saker i drömmen när man är vaken, utan det är mest att öva in det under längre perioder. Reality checks ger dig något konkret att tänka på när man är vaken. Alla utan en av mina luciddrömmar har jag framkallat utan konkreta reality checks utan har helt enkelt som du säger märkt att vissa saker inte stämmer.

 

Jag vill säga att jag inte är ett "pro" inom lucid dreaming utan att jag bara delar med mig av vad jag har upplevt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det kan jag nästan hålla med om. Problemet är väl att det är svårt att "träna" på att känna igen saker i drömmen när man är vaken, utan det är mest att öva in det under längre perioder. Reality checks ger dig något konkret att tänka på när man är vaken. Alla utan en av mina luciddrömmar har jag framkallat utan konkreta reality checks utan har helt enkelt som du säger märkt att vissa saker inte stämmer.

 

Jag vill säga att jag inte är ett "pro" inom lucid dreaming utan att jag bara delar med mig av vad jag har upplevt.

Jo, det är självklart bra att göra RC's också.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En konstig dröm jag har haft var att det var fullt med zombies i världen och jag och massa andra folk var i en barrack. Sen kom det in massa zombies i barracken och då kom Barney från How i met your mother med ett hagelgevär och sköt ner dom, sen vaknade jag. :s

En gång hade jag en luciddröm fast då flög jag bara runt och åt choklad. :P

Barney ftw : DD

 

Drömde nåt konstigt igår vaknade o hade ont i knät. Aja, kunde väl bara ha slagit det nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...