Hoppa till innehåll

Sömn Och Drömmar


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 199
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hört att det blir enklare att gå in i WILD om du vaknar efter ungefär 6 timmars sömn så att du fortfarande är sömnig.

Sen är man vaken i nån timme, och försöker under tiden

fokusera sina tankar på LD-relaterade grejer. Promenader funkar

också utmärkt. Därefter lägger man sig och WILD'ar. Detta är vad

som kallas för WBTB/Wake Back To Bed.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har provat WBTB 2 gånger och fick LD 1 av dem, inte värt det tycker jag. Om man är nybörjare och inget annat funkar är det säkert värt några försök men det är inte värt det för mig.

 

En till LD inatt förresten utan att ha använt någon taktik. Jag åt choklad och flög runt :) Men jag är inte så bra på att styra när jag flyger :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tänkte att vi kunde ha en tråd om drömmar och liknande.

 

-Har du haft några märkvärdiga drömmar som du vill berätta om?

 

-Har du klardrömt (haft en s.k. luciddröm)? Detta är när du i en dröm vet att du drömmer och kan kontrollera det som händer i drömmen/det du drömmer om.

 

-När du vaknar kan det hända att du är förlamad (inte kan röra på någon del av kroppen) och du kanske börjar få hallucinationer. Detta kallas sömnparalys och man kort sagt säga att det är när du vaknar men din hjärna fortfarande är i drömläge (att du inte kan röra på dig är hjärnans verk och detta är så att du inte ska agera ut drömmar). Har detta hänt dig?

 

Du kan skriva andra konstiga saker som hänt dig när du har sovit (btw, det heter väl sovit och inte sovt?) eller precis innan/efter.

 

EDIT: För de som vill ha lite info om det hela har en kille på facepunch skapat en intressant tråd:

http://www.facepunch.com/showthread.php?t=940989

Jag har haft en ganska konstig dröm om att bromsarna i min bil slutade att funka men ärligt talat så har jag ALDRIG varit med om en Luciddröm. Alltid när jag vaknar så tar det 2-3 sekunder för mig att fatta att det var en dröm :o
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Verkar ju skitläskigt med sömnparalys, ibland tänker jag "Hmm, Tänk om Alma står bredvid mig".

Skulle inte vart så trevligt om hon bara dök upp :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag hadde spelat zelda hela kvällen så när jag somnade så fortsatte zelda spelandet i drömmen fett kul allltså

 

 

har haft en lucid dröm men den var sjuk pga jag var med några kompisar så åkte vi till deras farmor och gjorde köttbullar av marsipan älgar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...