Är väl på grund av överhettning som det blir RROD? Jag brukade använda en extern fläkt förut när mitt 360 blev överhettat.
Xbox 360 Slim Släpps 16:e Juli I Europa
↗ till inläggetJo, ska man köpa en Xbox och inte har en annan sedan tidigare (tex Elite) så kan det vara värt att köpa den nya. Men om man redan har en 360 så tycker jag inte att det är värt att köpa Slim för 2,5k eftersom att man kan "uppgradera" den själv. Dock så är storleken ett plus om man ska ta med den.Det jag menar med 3:an och 5:an är att man får med dom sakerna och inte behöver köpa dom för 1600 kr totalt.
Och på 4:an så syftar jag också på att den ser snyggare ut och om man ska ta med Xboxen nånstans så är det inte lika tungt/jobbigt.
Men ofta man tar med en konsoll..
Haha, du kanske ska lana? :P
True story. Men är inte ofta kan jag säga dig.
Nej, och även om man skulle göra det så är det ju inte särskilt jobbigt. Det är ju mycket mindre än en dator, även om man inte har Slim.
När jag lanar tar jag alltid med mig dator och 360.
↗ till inläggetKlumpig syftat jag på om man ska styra den nånstans eller ta med den någonstans tex: lan som jag brukar vara på.↗ till inläggetVadå stor och klumpig? vafan, dansar du runt med ditt 360 medan du spelar eller?Men vafan, är jag den enda som längtar till 360 Slim?
Förresten så har dom flesta sakerna fixats nu till Xbox 360.
RRODEftersom den kommer vara kallare, och dom troligen fixat det.
Låter högtEn stor fläkt istället för 2 små.
Kan inte ta emot trådlöst internetHar Wi-Fi.
Stor och klumpigNu är den liten och smidig.
Liten hårddiskHar nu 250GB.
Osv, osv.
Hade jag haft ett ¨vanligt¨ 360 hade jag inte gått och köpt detta bara för att det e nytt, men om jag nu inte har nåt och skulle gått och köpt ett så hade jag nog väntat på detta.
Stor har jag också problem med, nu när jag har fått en lite större TV så fläskar min större TV bort mitt 360 så den knappt får plats på bordet. Då skulle det också vara läge med Slim.
Fast det är ju My Opinion.
Haha, ska du allvarligt köpa ett nytt 360 i i en mindre låda, när redan har ett?
Fan vilket slöseri.
↗ till inläggetDet jag menar med 3:an och 5:an är att man får med dom sakerna och inte behöver köpa dom för 1600 kr totalt.↗ till inläggetMen vafan, är jag den enda som längtar till 360 Slim?
Förresten så har dom flesta sakerna fixats nu till Xbox 360.
RRODEftersom den kommer vara kallare, och dom troligen fixat det.
Låter högtEn stor fläkt istället för 2 små.
Kan inte ta emot trådlöst internetHar Wi-Fi.
Stor och klumpigNu är den liten och smidig.
Liten hårddiskHar nu 250GB.
Osv, osv.
1. Har man garanti kvar på sin 360 så fixas det gratis, annars är detta en fördel.
2. Detta kan också vara en liten fördel, dock så är det inte fläkten som låter mest i en "vanlig" 360, dvd-läsaren är också en orsak.
3. Okej, visst. Men det går att köpa en sån där sak till en vanlig 360 så att man kan använda trådlöst. Och en sak till, det brukar vara jävligt segt att spela via trådlöst med konsol. Men om det är så viktigt: http://cdon.se/spel/xbox_360_wireless_%22n...dapter-10494406
4. Som "DiRtY" sa, dansar du med den? Seriöst, vad spelar det för roll, det är inte precis stor skillnad.
5. Köp till en sån här: http://cdon.se/spel/microsoft_xbox_360_har...e_250gb-8868337
Alltså, är Slim värkligen värd 2500kr om du redan har en Xbox 360? Om du köper till trådlös adapter för 349kr + en stärre hårddisk för 999kr så är vi uppe i 1348kr, ca 1152kr billigare än en Slim. Är det värt det? Nej, inte enligt mig!
Och på 4:an så syftar jag också på att den ser snyggare ut och om man ska ta med Xboxen nånstans så är det inte lika tungt/jobbigt.
"Slimen" väger lika mycket som den vanliga.
har bokat den skönt att få en större hårdisk :)
↗ till inläggetVilket du hade kunnat köpa för 999kr om du redan har en 360.har bokat den skönt att få en större hårdisk :)
Men visst, det är ju självklart erat val om ni vill köpa det, jag säger bara vad jag tycker. ;)
Fan asså, jag och min bror har nyss köpt Xbox 360 elite och Då kommer slim -.-
Alltid när vi köper nått så kommer nått bättre
BTW det kommer kosta 2330 kr, kållade på google, inte säkert att det kommer kosta lika mycket i Sverige men
Ni kan kolla själv! sök på "299 $ till SEK" på google
↗ till inläggetNej, den kommer att kosta 3000, aldrig att svenska butiker direktöversätter dollar till kronaFan asså, jag och min bror har nyss köpt Xbox 360 elite och Då kommer slim -.-
Alltid när vi köper nått så kommer nått bättre
BTW det kommer kosta 2330 kr, kållade på google, inte säkert att det kommer kosta lika mycket i Sverige men
Ni kan kolla själv! sök på "299 $ till SEK" på google
Nej, den kommer inte att kosta 3k. Den kommer kosta ca 2500kr. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=639031
EDIT: Någon som vet vilken typ av DVD-läsare Slim kommer att använda? Tänkte på priset för flashning. :P
↗ till inläggetHaha, ska du allvarligt köpa ett nytt 360 i i en mindre låda, när redan har ett?
Fan vilket slöseri.
Ja, jag ska köpa 360 Slim. Har du inte fattat det än?
Jag köper den för dom sakerna som den har osv.
↗ till inläggetNej, det gör den inte."Slimen" väger lika mycket som den vanliga.
Tror den vägen ca 0,7 kg mindre
↗ till inläggetHåller med, jag hade typ bara en 20GB hårddisk innan. Jag var typ tvungen att radera massa demos osv om jag skulle ladda ner nått.har bokat den skönt att få en större hårdisk :)
Grymt jobbigt, men nu när jag kommer ha en 250GB blir det inga problem.
OBS Om man vill överföra sparningarna från sin gamla hårddisk till Slim hårddisken behöver man bara använda en vanlig transfer kit som redan finns.
Koppa in den i gamla hårddisken, koppa in på baksidan på Slim'en, tryck på "Transfer to console" och sen vänta. Sen är det klart.
Haha, usch så kul. Du spenderar 2,5k på nåt du skulle kunna göra själv för 500kr.
Gör etrt nytt chassi, en 250GB hårddisk kostar vad, 100kr?
↗ till inläggetHaha, usch så kul. Du spenderar 2,5k på nåt du skulle kunna göra själv för 500kr.
Det var bra gissat, du sa bara fel på 839kr...
http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/109..._360_hard_drive
Man kan ju alltid sälja sin gamla och köpa denna nya, då den nya antagligen är tystare.
..Varför skulle någon köpa en xbox-hårddisk?
Köp en vanlig seagate 250GB, och ta kablarna från den gamla han har. TADAA.
http://www.webhallen.com/hardvara/106558-s...a_7200.12_250gb <- 389? o_o Usch vad dyra hårddiskar är i sverige.
↗ till inläggetJo, jag ska troligen sälja den jag har nu till en kompis som har velat ha Xbox 360 skitlänge för ett billigt pris, max 1000kr.↗ till inläggetHaha, usch så kul. Du spenderar 2,5k på nåt du skulle kunna göra själv för 500kr.
Det var bra gissat, du sa bara fel på 839kr...
http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/109..._360_hard_drive
Man kan ju alltid sälja sin gamla och köpa denna nya, då den nya antagligen är tystare.
Man kan också köpa Slim från Game.se för 2499 + att det är gratis frakt, och man får med 3 månaders live gratis!