Hoppa till innehåll

Hjälp Med Gta Mods


Rekommendera inlägg

Det är så att jag har laddat ner gta san andreas, och när jag ska lägga in mods så har jag laddat ner img tool och när jag trycker på och öppnar GTA3 filen så står det bara massor med siffror och inte tillexempel "bridge1_col" eller "helipad_txt" utan det står typ en lista med massor med nummer typ som "2kfsd_txt" så hur ska jag kunna hitta bilen eller saken jag vill replaca?

 

kan nån ta bort tråden för jag kom på att om man söker på bilen tillexempel så kommer den upp med sitt vanliga namn :P :lol:

Redigerat av annoybastard
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

öppna GTA3.img med imgtool.

Om vi säger att du laddade ner en AK47 Mod då har du 2 filer ''ak47.txd'' ''ak47.dff''

När du är inne i imgtool tar du ''Edit'' sedan ''Find'' så skriver du in ''Ak47.txd'' då kommer filen ak47.txd vara markerad. Då tar du ''Commands'' sen ''Replace'' och så letar du upp ''ak47.txd'' som du laddade ner och översätter den. Samma gäller för ak47.dff.

Finns tutorials för det här på forumet och youtube.

 

EDIT: Schnabel såg inte det sista du edita..

Redigerat av Str4ndB3rg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Det är så att jag har laddat ner gta san andreas, och när jag ska lägga in mods så har jag laddat ner img tool och när jag trycker på och öppnar GTA3 filen så står det bara massor med siffror och inte tillexempel "bridge1_col" eller "helipad_txt" utan det står typ en lista med massor med nummer typ som "2kfsd_txt" så hur ska jag kunna hitta bilen eller saken jag vill replaca?

 

kan nån ta bort tråden för jag kom på att om man söker på bilen tillexempel så kommer den upp med sitt vanliga namn :P :lol:

tjabba, jag behöver hjälp me o modda också, inget problem första modden, sen när jag ska lägga in en till mod så står det så här : new entry to big, the file "gta3.img" you want to instert is to big, the current maximum allowed filesize is 50 MB. the file wont be added to the archive. jag förstår ju vad som står men vet inte vart man kan ändra max tillåtna storlek på mappen, snälla hjälp mig fort,skulle bli väldigt glad om någon hjälpte mig..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...