Hoppa till innehåll

Fråga Om Ev-träning

Rekommendera inlägg

Hej. Jag hade tänkt börja Ev-träna lite (Eller kanske Iv-träna, vet inte riktigt skillnaden)

Nu är min fråga: Om man ev-tränar en pokémon i allt. Attack, Defense, sp.defense, sp.attack och speed. Borde inte denna pokémon bli så bra som han någonsin kan bli?

Finns det någon anledning till varför vissa begränsar träningen till bara attack elr bara defense?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

IV - Individual Value, definierar statsten en pokemon har.

EV- Effort Value, poäng som påverkar din pokemons stats som du får när du slåss mot andra pokemon.

Nej en dum idé att försöka träna i allt.

En pokemon kan bara ha 510 EVs totalt och bara 255 i en enskild stat, oftast sprider man ut dem såhär: 252/252/4.

4 EVs ger 1 högre i staten, så det är meningslöst att skaffa 255 i en stat, därav 252 i en enskild stat.

Den pokemon man tränar brukar man ge EVs så den blir bättre på det den redan är bra på istället för att försöka balansera ut det dåliga i pokemonen. Så om du t.ex. vill träna en Charizard så är dess högsta stats SpAtt och Speed, så då är det naturligt att du ger den Sp.Att och Speed EVs.

Här kan du läsa mer: http://www.gamefaqs.com/boards/960099-poke...ersion/55266951

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det tar inte 7 månader om du har pkrus, använder power items och tränar på rätt ställe. Tar max två timmar om man är effektiv.

Men sure, du kan delvis ev-träna med carbos osv.

Pkrus är typ omöjligt att få eftersom det är så ovanligt.

Vilka items syftar du på då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag undrar om man kan se om pokemonen är ev tränad? Några av mina Pokemon kan inte äta vitaminer?

Om dom inte kan äta vitaminer är det antingen för att dom redan har så mycket ev dom kan få elr för att du redan gett dom 10 stycken av den sorten.

För att kolla om du har fullt i ev kan du åka till sunyshore och till seal market (I Diamond/Pearl). Där finns det en kvinna som ger dig en speciell badge (effort badge) om du har fullt i Ev:n.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

IV - Individual Value, definierar statsten en pokemon har.

EV- Effort Value, poäng som påverkar din pokemons stats som du får när du slåss mot andra pokemon.

Nej en dum idé att försöka träna i allt.

En pokemon kan bara ha 510 EVs totalt och bara 255 i en enskild stat, oftast sprider man ut dem såhär: 252/252/4.

4 EVs ger 1 högre i staten, så det är meningslöst att skaffa 255 i en stat, därav 252 i en enskild stat.

Den pokemon man tränar brukar man ge EVs så den blir bättre på det den redan är bra på istället för att försöka balansera ut det dåliga i pokemonen. Så om du t.ex. vill träna en Charizard så är dess högsta stats SpAtt och Speed, så då är det naturligt att du ger den Sp.Att och Speed EVs.

Här kan du läsa mer: http://www.gamefaqs.com/boards/960099-poke...ersion/55266951

länken var asbra nu vet jag vad ev träning är ska träna min blissiy i hp ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag undrar om man kan se om pokemonen är ev tränad? Några av mina Pokemon kan inte äta vitaminer?

Om dom inte kan äta vitaminer är det antingen för att dom redan har så mycket ev dom kan få elr för att du redan gett dom 10 stycken av den sorten.

För att kolla om du har fullt i ev kan du åka till sunyshore och till seal market (I Diamond/Pearl). Där finns det en kvinna som ger dig en speciell badge (effort badge) om du har fullt i Ev:n.

Tack :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...