Antonioz Skrivet 24 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2010 Ja, en vitamin ger 10 EVs. Men man kan bara få upp en EV upp till 100 (av 255 möjliga) med vitaminer. Aha......Men då behöver jag inte träna pokémonen lika mycket efter att jag gett den 10 av något? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 24 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2010 (redigerat) -.- Förstår inte varför det verkar vara så svårt att förstå. Istället för att möta 255 Pikachus för att få speed EV så kan du ge din pokemon (måste vara en OTRÄNAD pokemon, annars kan du skita i att EV träna den) 10 Carbos och då behöver du bara möta 155 Pikachus. Redigerat 24 Juni 2010 av Draghon Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Antonioz Skrivet 24 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2010 -.- Förstår inte varför det verkar vara så svårt att förstå. Istället för att möta 255 Pikachus för att få speed EV så kan du ge din pokemon (måste vara en OTRÄNAD pokemon, annars kan du skita i att EV träna den) 10 Carbos och då behöver du bara möta 155 Pikachus. Tack ;> Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
4dd3aCiD Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 (redigerat) Det tar inte 7 månader om du har pkrus, använder power items och tränar på rätt ställe. Tar max två timmar om man är effektiv. Men sure, du kan delvis ev-träna med carbos osv. Sen så har ju inte alla den rötan som Draghon har och får pokerus så himla tidigt i spelet. Lycka till på din EV-träning! Lägg mycket i Sp. Atk om du vill ha starka pokemon. Drakar brukar vara starka, om jag minns rätt. Redigerat 28 Juni 2010 av 4dd3aCiD Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Antonioz Skrivet 28 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Det tar inte 7 månader om du har pkrus, använder power items och tränar på rätt ställe. Tar max två timmar om man är effektiv. Men sure, du kan delvis ev-träna med carbos osv. Sen så har ju inte alla den rötan som Draghon har och får pokerus så himla tidigt i spelet. Lycka till på din EV-träning! Lägg mycket i Sp. Atk om du vill ha starka pokemon. Drakar brukar vara starka, om jag minns rätt. Tack ;> Precis tränat färdigt en Alakazam i sp.attack och speed 8] förresten. När jag har tränat färdigt kan jag gå till E4:an och träna honom utan att ev:na försvinner elr nåt x_x? En sak till: Hur ser man om attacken man vill använda är en special attack tillexempel? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg