MysticGohan Skrivet 23 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2010 (redigerat) DVI->VGA adapter. Följer med största sannolikhet med grafikkortet du valde. Sen tycker jag att det är dumheter att välja ett 260 istället för ett 5770. Ett 5770 drar mycket mindre ström, är svalare, har DX11 och presterar lika bra, tom bättre i många nya spel. Jo jag vet, men lite sent nu, men skit samma, inte jag som betalat för datorn Hur mycket kostar en DVI->VGA adapter? Din skärm har ingen DVI port... Den har BARA HDMI och VGA.Ditt kort har 2st DVI. http://www.hdmi.org/learningcenter/faq.aspx#31 <--- så det stämmer inte då? Yes, HDMI is fully backward compatible with DVI compliant devices. HDMI DTVs will display video received from existing DVI-equipped products, and DVI-equipped TVs will display video from HDMI sources. Btw jag förutsätter att det är lätt att koppla in kabeln till skärmen? 0o Redigerat 23 Juni 2010 av Prototype Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 23 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2010 Du måste köpa en speciell HDMI/DVI kabel/omvandlare/vad det än må heta, portarna är helt olika. Förstår inte heller varför du bytte till ett sämre kort. -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 23 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2010 (redigerat) Du måste köpa en speciell HDMI/DVI kabel/omvandlare/vad det än må heta, portarna är helt olika. Förstår inte heller varför du bytte till ett sämre kort. -.- Skit i kortet -,- DVI->VGA får det bli Hur lång tid tar det för komplett att skicka ihop och skicka datorn? Har stått "släppts för plock" i typ en vecka nu Redigerat 23 Juni 2010 av Prototype Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 24 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2010 om man skiter i kortet så blir det kladdigt ont; så långtid som det tar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 24 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2010 Du måste köpa en speciell HDMI/DVI kabel/omvandlare/vad det än må heta, portarna är helt olika. Förstår inte heller varför du bytte till ett sämre kort. -.- Skit i kortet -,- DVI->VGA får det bli Hur lång tid tar det för komplett att skicka ihop och skicka datorn? Har stått "släppts för plock" i typ en vecka nu Komplett brukar vara ruskigt snabba med leveranser. Tror någon vital del i burken saknas, ex grafikkortet, ring och kolla ifall du kan byta tillbaka till ett 5770? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 24 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2010 Du måste köpa en speciell HDMI/DVI kabel/omvandlare/vad det än må heta, portarna är helt olika. Förstår inte heller varför du bytte till ett sämre kort. -.- Skit i kortet -,- DVI->VGA får det bli Hur lång tid tar det för komplett att skicka ihop och skicka datorn? Har stått "släppts för plock" i typ en vecka nu Komplett brukar vara ruskigt snabba med leveranser. Tror någon vital del i burken saknas, ex grafikkortet, ring och kolla ifall du kan byta tillbaka till ett 5770? Skit samma, datorn är skickad OM grafikkortet totalt suger så köper jag ett nytt, kan ju ge den en chans iaf... Grafikkort har ju också känslor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 25 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 Du måste köpa en speciell HDMI/DVI kabel/omvandlare/vad det än må heta, portarna är helt olika. Förstår inte heller varför du bytte till ett sämre kort. -.- Skit i kortet -,- DVI->VGA får det bli Hur lång tid tar det för komplett att skicka ihop och skicka datorn? Har stått "släppts för plock" i typ en vecka nu Komplett brukar vara ruskigt snabba med leveranser. Tror någon vital del i burken saknas, ex grafikkortet, ring och kolla ifall du kan byta tillbaka till ett 5770? Skit samma, datorn är skickad OM grafikkortet totalt suger så köper jag ett nytt, kan ju ge den en chans iaf... Grafikkort har ju också känslor Rika jävel. Grafikkortet suger absolut inte, du kan köra crysis med högsta på det om du vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 28 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 (redigerat) Du måste köpa en speciell HDMI/DVI kabel/omvandlare/vad det än må heta, portarna är helt olika. Förstår inte heller varför du bytte till ett sämre kort. -.- Skit i kortet -,- DVI->VGA får det bli Hur lång tid tar det för komplett att skicka ihop och skicka datorn? Har stått "släppts för plock" i typ en vecka nu Komplett brukar vara ruskigt snabba med leveranser. Tror någon vital del i burken saknas, ex grafikkortet, ring och kolla ifall du kan byta tillbaka till ett 5770? Skit samma, datorn är skickad OM grafikkortet totalt suger så köper jag ett nytt, kan ju ge den en chans iaf... Grafikkort har ju också känslor Rika jävel. Grafikkortet suger absolut inte, du kan köra crysis med högsta på det om du vill. >_> Aja, jag har datorn nu, allt funkar fint MEN Hur får jag ljud när jag spelar PS3? Har högtalarna högst upp, dom är inte standard längre dock :S dom för...90kr :s Är det något extra jag behöver köpa eller så? Är en aning trött atm och orkar inte pröva mig fram Redigerat 28 Juni 2010 av Prototype Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Du måste köpa en speciell HDMI/DVI kabel/omvandlare/vad det än må heta, portarna är helt olika. Förstår inte heller varför du bytte till ett sämre kort. -.- Skit i kortet -,- DVI->VGA får det bli Hur lång tid tar det för komplett att skicka ihop och skicka datorn? Har stått "släppts för plock" i typ en vecka nu Komplett brukar vara ruskigt snabba med leveranser. Tror någon vital del i burken saknas, ex grafikkortet, ring och kolla ifall du kan byta tillbaka till ett 5770? Skit samma, datorn är skickad OM grafikkortet totalt suger så köper jag ett nytt, kan ju ge den en chans iaf... Grafikkort har ju också känslor Rika jävel. Grafikkortet suger absolut inte, du kan köra crysis med högsta på det om du vill. >_> Aja, jag har datorn nu, allt funkar fint MEN Hur får jag ljud när jag spelar PS3? Har högtalarna högst upp, dom är inte standard längre dock :S dom för...90kr :s Är det något extra jag behöver köpa eller så? Är en aning trött atm och orkar inte pröva mig fram Hur är ditt PS3 anslutet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 28 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Du måste köpa en speciell HDMI/DVI kabel/omvandlare/vad det än må heta, portarna är helt olika. Förstår inte heller varför du bytte till ett sämre kort. -.- Skit i kortet -,- DVI->VGA får det bli Hur lång tid tar det för komplett att skicka ihop och skicka datorn? Har stått "släppts för plock" i typ en vecka nu Komplett brukar vara ruskigt snabba med leveranser. Tror någon vital del i burken saknas, ex grafikkortet, ring och kolla ifall du kan byta tillbaka till ett 5770? Skit samma, datorn är skickad OM grafikkortet totalt suger så köper jag ett nytt, kan ju ge den en chans iaf... Grafikkort har ju också känslor Rika jävel. Grafikkortet suger absolut inte, du kan köra crysis med högsta på det om du vill. >_> Aja, jag har datorn nu, allt funkar fint MEN Hur får jag ljud när jag spelar PS3? Har högtalarna högst upp, dom är inte standard längre dock :S dom för...90kr :s Är det något extra jag behöver köpa eller så? Är en aning trött atm och orkar inte pröva mig fram Hur är ditt PS3 anslutet? HDMI in i skärmen Sen elkabel ofc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 Men hur är det anslutet till högtalarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 29 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2010 Men hur är det anslutet till högtalarna?Det är just det jag undrar, hur ska jag kunna koppla in högtalarna i PS3t för att få ljud? Det är ju en usb sak till högtalarna och en vanlig ljudsak, usb'n är ju till för att ge el till högtalarna, och PS3t har så vitt jag vet ingen ljudsak... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.