Hoppa till innehåll

Träningsschema


Chilla
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag skulle behöva hjälp med att utforma mitt träningsschema på bästa sätt.

Vi säger att jag tränar 3 gånger i veckan, och tränar följande kroppsdelar/muskler:

 

Rygg(Ländrygg)

Mage

Latsar/vingar

Biceps

Triceps

Bröst

Axlar

Knän

Bak

Lår

 

Vilka muskler bör jag träna på samma dag för att få så bra resultat som möjligt?

Är det okej att köra bröst en dag och biceps dagen efter? Med tanke på att bicepsen behöver vila efter att ha hjälpt till i bröst-övningarna.

En del säger att jag ska träna en stor muskelgrupp (t.ex. bröst) och en liten muskelgrupp (biceps, triceps, axlar).

 

Hur ser ditt schema ut? Tips? :huh:

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag och en vän till mig tränade efter vårt schema, dock 4-5 gånger i veckan. Om du är intresserad så kan jag försöka skicka över den alternativt posta det här. :)

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle behöva hjälp med att utforma mitt träningsschema på bästa sätt.

Vi säger att jag tränar 3 gånger i veckan, och tränar följande kroppsdelar/muskler:

 

Rygg(Ländrygg)

Mage

Latsar/vingar

Biceps

Triceps

Bröst

Axlar

Knän

Bak

Lår

 

Vilka muskler bör jag träna på samma dag för att få så bra resultat som möjligt?

Är det okej att köra bröst en dag och biceps dagen efter? Med tanke på att bicepsen behöver vila efter att ha hjälpt till i bröst-övningarna.

En del säger att jag ska träna en stor muskelgrupp (t.ex. bröst) och en liten muskelgrupp (biceps, triceps, axlar).

 

Hur ser ditt schema ut? Tips? :huh:

Det är triceps som hjälper på de flesta bröstövningarna och inte biceps.

 

Tredagarsschema -

 

Dag 1: Rygg, biceps

 

Dag 2: Ben, mage, axlar

 

Dag 3: Triceps, bröst, underarmar

 

Kan vara bra att sätta axlar på dag 1 så dem får en bra återhämtning inför dag 3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag och en vän till mig tränade efter vårt schema, dock 4-5 gånger i veckan. Om du är intresserad så kan jag försöka skicka över den alternativt posta det här. :)

Skulle vara schyst om du postade den här. :)

Redigerat av Jolt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag skulle behöva hjälp med att utforma mitt träningsschema på bästa sätt.

Vi säger att jag tränar 3 gånger i veckan, och tränar följande kroppsdelar/muskler:

 

Rygg(Ländrygg)

Mage

Latsar/vingar

Biceps

Triceps

Bröst

Axlar

Knän

Bak

Lår

 

Vilka muskler bör jag träna på samma dag för att få så bra resultat som möjligt?

Är det okej att köra bröst en dag och biceps dagen efter? Med tanke på att bicepsen behöver vila efter att ha hjälpt till i bröst-övningarna.

En del säger att jag ska träna en stor muskelgrupp (t.ex. bröst) och en liten muskelgrupp (biceps, triceps, axlar).

 

Hur ser ditt schema ut? Tips? :huh:

Det är triceps som hjälper på de flesta bröstövningarna och inte biceps.

 

Tredagarsschema -

 

Dag 1: Rygg, biceps

 

Dag 2: Ben, mage, axlar

 

Dag 3: Triceps, bröst, underarmar

 

Kan vara bra att sätta axlar på dag 1 så dem får en bra återhämtning inför dag 3.

 

Det skulle nog funka, med några små ändringar!

Tack för tipset :D

Redigerat av Chilla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

www.ast-ss.se har en massa tips om olika schemaupplägg, sen visar dem exempel på alla möjliga övningar för varje muskel och hur man kontraherar muskeln på det bästa sättet.

 

Jag föreslår att du tar en titt, dock ska du inte följa råden om kosttillskott då det där är vinstdrivande av dem =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag och en vän till mig tränade efter vårt schema, dock 4-5 gånger i veckan. Om du är intresserad så kan jag försöka skicka över den alternativt posta det här. :)

Skulle vara schyst om du postade den här. :)

 

 

Sorry för det sena inlägget, men här kommer schemat:

 

träningsschema.xls

 

Jag borde kanske förklara vissa "interna" namn och förklara hur man utför de;

 

Fredriks Mördarträning:

 

Fått sitt namn efter vår Idrottslärare och går ut på att du cyklar på gymmet; i 45 sekunder cyklar du på normalt nivå (vi använde level 10 som normalt på elektronisk cykel), och i dem sista 15 sekunderna ökar man till level 20 och ger järnet, och då menar jag verkligen allt man har. Om det inte är elektroniskt, får man testa sig fram fast med samma princip. Vi hade inte andra träningar för benen, då detta täcker allt och ger nästintill maximal träning om man gör det rätt. Vi utförde denna träning alla 4 gånger som vi tränade under veckan. Om det fortfarande finns frågetecken kring detta pass, är det bara fråga på. ;)

 

 

'To failure' - Tills man inte orkar mer. Är det exempelvis armhävningar ska man utföra det tills man inte pallar mer helt enkelt.

 

Om ni undrar över någonting mer är det bara fråga. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läste du inte det jag skrev? Med mördarträningen får man sjukt mycket träning. Visst nu när man aldrig testat det så låter det konstigt, men gör det, och gör det rätt, så får du se själv. Jag fick väldigt bra resultat (benen) av denna träning, så jag vet hur det är utifrån erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...