zitroz Skrivet 26 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2010 (redigerat) Tänkte att vi kan ha en tråd där vi skriver om varande och kommande event! --------- Jirachi Wi-fi Event(26/6-16/7) Om eventet. Märkte just att Europa, Amerika och Australien får detta event från idag fram till 16 Juli :) Tänkte bara dela med mig av det ;) För att få tag på den går du in i Mystery Gift och väljer "GET VIA NINTENDO WFC" Om du inte har Mystery Gift finns en beskrivning på hur du får det till D/P/ här, tror det funkar för Pt också men är inte säker, en för HG/SS så finns redan Mystery Gift där från början. Sen kommer du få gå till en leverantör som står i PokeMartet, då måste du ha minst 1 plats ledig för att få Jirachin in i ditt team. --------- Shelmet, Karrablast & Zoroark Butik Event(08/08/11-28/08/11) Om eventet Sverige har nu ett butik event i butikerna GAME och Toys'r'us där man kan få pokemonarna som står i feta texten ovan. För att få tag på dem måste du gå till en GAME eller Toys'r'us butik och gå in på Mystery Gift i ditt spel, vilket du gör i menyn där du väljer om du ska starta nytt spel eller fortsätta på din sparning, och lite andra saker. Inne i Mystery Gift ska du välja Recive gift och seda Via Wierless. Du ska då få en Zoroark, Shelmet eller Karrablast. Får du en Shelmet eller Karrablast kan du göra samma sak igen för att få den andra. Får du Zoroark får du be någon som jobbar om dem kan göra så du kan få Shelmet och Karrablast, om du får Shelmet och Karrablast först är det bara att fråga om dem kan göra så att du kan få Zoarak. När du fått dina pokemon från mystry gift kommer det finnas en gubbe innan för dörren till vänster i Pokecenterna i spelet av honom får du pokemonarna i själva spelet, tänk på att du måste ha plats i ditt party för att få dem av honom. Har du något problem med att få pokemon från Mystery gift skulle jag tipsa om att fråga personalen om hjälp. Zoroark Item: Inget Ability: Illusion Quirky Nature(Alla gånger, för att få någon bättre får du breeda) Agility Embargo Punishment Snarl Shelmet Item: Bug Gem Ability: Hydration eller Shell Armor Vilken Nature som helst, tips är att spara innan du tar emot den och starta om tills du får den nature du vill ha. Encore Giga Drain Body Slam Bug Buzz Karrablast Item: Bug Gem Ability: Swarm eller Shed Skin Vilken Nature som helst, tips är att spara innan du tar emot den och starta om tills du får den nature du vill ha. X-Scissor Flail Megahorn Take Down Alla kommer på level 50 i en Cherish Ball --------- Redigerat 9 Augusti 2011 av zitroz Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 26 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2010 Ehh ar det bara att kora en wi-fi match sa far man den?(ar i spanien sa kan inte skriva dom tre sista bokstaverna i alfabetet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 26 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2010 Skrev en instruktion på hur du får den där uppe ;P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
4dd3aCiD Skrivet 26 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2010 Grymt! Fick en adamant jirachi med bra stats i special atk :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 27 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2010 Jag tog en på D och en på P fick Bashfull eller vad det heter på Pearl minns inte vad jag fick på Diamond .P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
4dd3aCiD Skrivet 27 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2010 (redigerat) Jag tog en på D och en på P fick Bashfull eller vad det heter på Pearl minns inte vad jag fick på Diamond .PNice. Det går att softresetta framför mannen som ger dig Jirachi tills du får den nature och IVs du vill ha. Redigerat 27 Juni 2010 av 4dd3aCiD Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 27 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2010 Jag tog en på D och en på P fick Bashfull eller vad det heter på Pearl minns inte vad jag fick på Diamond .PNice. Det går att softresetta framför mannen som ger dig Jirachi tills du får den nature och IVs du vill ha. Ojdå :P Lite sent för mig med det nu men det var ett bra tips :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Maenster Skrivet 27 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2010 Jag tog en på D och en på P fick Bashfull eller vad det heter på Pearl minns inte vad jag fick på Diamond .PNice. Det går att softresetta framför mannen som ger dig Jirachi tills du får den nature och IVs du vill ha. Tips på nature?Typ Sp.Def Wall eller nåt ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 27 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2010 Beror ju på hur man ska använda den. Här är en bra länk som visar vad olika natures ger om du inte redan vet det. ;P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Maenster Skrivet 27 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2010 jag brukar kolla serebii för natures men den sidan verkade lite bättre imo. tack iallafall Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gongong Skrivet 27 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2010 Visste om detta men kan inte göra det förrän nästa fredag har inte wi-fi där jag är nu. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Riolu Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 (redigerat) Min första event Pokémon. Lonely, vet inte om det är bra eller dåligt. Redigerat 28 Juni 2010 av Riolu Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg