Hoppa till innehåll

Event Tråd!


zitroz
 Dela

Rekommendera inlägg

Tänkte att vi kan ha en tråd där vi skriver om varande och kommande event!

 

---------

 

Jirachi Wi-fi Event(26/6-16/7)

Om eventet.

Märkte just att Europa, Amerika och Australien får detta event från idag fram till 16 Juli :)

Tänkte bara dela med mig av det ;)

 

För att få tag på den går du in i Mystery Gift och väljer "GET VIA NINTENDO WFC"

Om du inte har Mystery Gift finns en beskrivning på hur du får det till D/P/ här, tror det funkar för Pt också men är inte säker, en för HG/SS så finns redan Mystery Gift där från början.

Sen kommer du få gå till en leverantör som står i PokeMartet, då måste du ha minst 1 plats ledig för att få Jirachin in i ditt team.

 

---------

 

Shelmet, Karrablast & Zoroark Butik Event(08/08/11-28/08/11)

Om eventet

Sverige har nu ett butik event i butikerna GAME och Toys'r'us där man kan få pokemonarna som står i feta texten ovan.

 

För att få tag på dem måste du gå till en GAME eller Toys'r'us butik och gå in på Mystery Gift i ditt spel, vilket du gör i menyn där du väljer om du ska starta nytt spel eller fortsätta på din sparning, och lite andra saker. Inne i Mystery Gift ska du välja Recive gift och seda Via Wierless. Du ska då få en Zoroark, Shelmet eller Karrablast. Får du en Shelmet eller Karrablast kan du göra samma sak igen för att få den andra.

 

Får du Zoroark får du be någon som jobbar om dem kan göra så du kan få Shelmet och Karrablast, om du får Shelmet och Karrablast först är det bara att fråga om dem kan göra så att du kan få Zoarak.

När du fått dina pokemon från mystry gift kommer det finnas en gubbe innan för dörren till vänster i Pokecenterna i spelet av honom får du pokemonarna i själva spelet, tänk på att du måste ha plats i ditt party för att få dem av honom.

 

Har du något problem med att få pokemon från Mystery gift skulle jag tipsa om att fråga personalen om hjälp.

 

Zoroark

Item: Inget

Ability: Illusion

Quirky Nature(Alla gånger, för att få någon bättre får du breeda)

Agility

Embargo

Punishment

Snarl

 

Shelmet

Item: Bug Gem

Ability: Hydration eller Shell Armor

Vilken Nature som helst, tips är att spara innan du tar emot den och starta om tills du får den nature du vill ha.

Encore

Giga Drain

Body Slam

Bug Buzz

 

Karrablast

Item: Bug Gem

Ability: Swarm eller Shed Skin

Vilken Nature som helst, tips är att spara innan du tar emot den och starta om tills du får den nature du vill ha.

X-Scissor

Flail

Megahorn

Take Down

 

Alla kommer på level 50 i en Cherish Ball

 

---------

 

 

Redigerat av zitroz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tog en på D och en på P fick Bashfull eller vad det heter på Pearl minns inte vad jag fick på Diamond .P

Nice. Det går att softresetta framför mannen som ger dig Jirachi tills du får den nature och IVs du vill ha. Redigerat av 4dd3aCiD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tog en på D och en på P fick Bashfull eller vad det heter på Pearl minns inte vad jag fick på Diamond .P

Nice. Det går att softresetta framför mannen som ger dig Jirachi tills du får den nature och IVs du vill ha.

 

Ojdå :P Lite sent för mig med det nu men det var ett bra tips :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tog en på D och en på P fick Bashfull eller vad det heter på Pearl minns inte vad jag fick på Diamond .P

Nice. Det går att softresetta framför mannen som ger dig Jirachi tills du får den nature och IVs du vill ha.

 

Tips på nature?

Typ Sp.Def Wall eller nåt ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...