Hoppa till innehåll

Har Du Problem Med Blyghet?


Rekommendera inlägg

Tja!

 

Jag har alltid haft detta stora problemet. Jag gillar tjejer men vågar inte säga vad jag känner för dom.

Jag bara pratade med dom ibland men vågade aldrig säga att jag gillade dom. Många har det problemet har jag märkt. Detta forumet är fyllt med folk som inte våga säga att dom gillar en tjej/kille Jag ska försöka stötta dig med detta.

 

 

Jag har aldrig haft en flickvän men ibland har jag blivit förfrågad men har aldrig velat vara ihop med personerna som har frågat. Så nu var jag jätte kär i en person med som sagt vågade jag inte fråga.

Hon är jätte trevlig och vi snackar ibland och hon frågade om mitt nummer. Men jag döljde mina kännslor. Jag sökte diskreta sätt att berätta hur man känner men det finns inte. Så detta är vad jag gjorde.

 

Jag skrev ett sms och var 100% ärlig. Jag berättade att jag var jätte blyg och aldrigt har vågat säga detta till em tjej tidigare.

 

Sedan skrev jag att jag gillade henne. Jag skickade smset och det tog tid innan jag fick svar. Man ska aldrig stressa folk med sådant här.

 

Hon skrev vad hon tyckte och vi blev inte ihop.

 

MEN MAN SKA INTE BLI SUR! Jag skrev att jag förstår till 100% om hon inte känner som jag och så skrev jag att jag är glad att vi är vänner. Hon svarade genast och höll med.

 

Så det hela slutade med att vi inte blev ihop men vi är bra kompisar. Vi är lite närmare varandra nu men inte ihop och jag är nöjd att jag vågade.

Jag ska träffa henne på ett ställe snart och vi är fortfarande vänner.

 

Folk är oroliga för att man ska bli retad eller minder omtyckt om personen svarar nej. Men så är det aldrig! :D

Så länge man frågar när ingen annan ser eller hör så blir man ofta mer respekterad om man är 100% ärlig och berättar vad man känner. Hon säger inte till en massa folk och respekterar mina känslor.

 

 

 

Det jag försöker säga är att om personen svarar nej så kommer man oftast alltid närmre ändå. Jag har fortfarande trevligt med personen jag gillar och vi skrattar och massa. Asså nu känner vi varandra mer.

 

En dag kanske hon ändrar sig. Men det ska man inte hålla på att tjata om ;)

 

Nu är det så att jag inte utgav detaljer för det är ganska respektlöst mot tjejen. ;)

 

Hoppas detta hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

En massa tjejer har skrikigt "Nej! Sluta! Rör mig inte! Hjälp!" men efter händelsen har vi inte kommit närmare varandra, jag förstår mig inte på din guide. :(

 

 

Ne srs bsns: Man ska aldrig stressa, men man ska inte vänta. Jag väntade för länge och är i friendzone träsket, de e nice men nu måste man bara ta sig ut härifrån innan man ens i närheten har en chans igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte det hela var bra skrivet. :)

 

Men om man vet om att personen inte är intresserad av en på det sättet eller är osäker på hur personen känner och vill att personen ska tycka om en så ska man inte berätta hur man känner bara sådär. I så fall är det bättre om man träffar personen och låter den lära känna en lite mer först.

Detta är då ifall man inte känner personen så bra än. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Asså jag har kännt henne sedan jag lekte med bionicle.

 

Asså jag var typ 6 år när jag träffade henne första gången. Vi brukade leka med leksaker och alltmöjligt.

 

Men när jag började femman flyttade hon och sedan dess har jag bara träffat henne 2 till 3 gånger varje sommar. (på läger som varar i någon några veckor.)

 

Nu börjar jag åttan så jag har träffat henne ganska mycket sedan femman.

 

Så jag känner henne väl. Tro mig.

Redigerat av Nacke3000
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså jag har kännt henne sedan jag lekte med bionicle.

 

Asså jag var typ 6 år när jag träffade henne första gången. Vi brukade leka med leksaker och alltmöjligt.

 

Men när jag började femman flyttade hon och sedan dess har jag bara träffat henne 2 till 3 gånger varje sommar. (på läger som varar i någon några veckor.)

 

Nu börjar jag åttan så jag har träffat henne ganska mycket sedan femman.

 

Så jag känner henne väl. Tro mig.

Pumpa och dumpa!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aight, nu talar jag för alla killar som inte är blyga när jag säger "don't choke"

Gör det bara inte, våga säga vad du ska säga.

 

Sitt och tänk lite, för ibland kan det bara hända.

T.ex, när jag sitter på spårvagnen och en snygg/söt tjej sitter framför mig så säger jag alltid hej eller gett en komplimang för något fint på henne, och det har lett till en massa (hell yeah.)

För du kommer aldrig se den personen mer, så du kan antingen chansa och helt enkelt bli dissad men aldrig se henne mer eller så får ni bra connection och ja, något händer?

 

Självförtroendet är en av dom stora anledningarna till varför man är blyg.

Fan alltså, jag hade samma problem för något år sen, men det är bara att ta en titt i spegeln och säga "fan... jag är ju riktigt snygg, alltså!" så har du precis fått +1 självförtroende.

Sitt och flexa lite i spegeln, gå ut och försök att vara lite mer i centrum.

 

Men jag kan ärligt säga detta, tjejer gillar killar med lågt självförtroende, jag vet inte varför, men det är sant.

Dom vill gärna ha en kille som inte skryter och som bara tänker på hur tjejen är.

Kommentera på tjejens utseende och ta upp ibland att ni båda är singlar och hur tråkigt det är att vara det så fattar hon själv att du är intresserad.

 

Du ska faktiskt inte skicka ett stort sms som lyder typ "jag tänker på dig varje dag" blablabla.. det visar bara att du är desperat. Du ska lätt säga i ett sms "Fan *namn*, jag tror jag börjar gillar dig!"

 

 

I have spoken, över och out!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan alltså, jag hade samma problem för något år sen, men det är bara att ta en titt i spegeln och säga "fan... jag är ju riktigt snygg, alltså!" så har du precis fått +1 självförtroende.

Sitt och flexa lite i spegeln, gå ut och försök att vara lite mer i centrum.

hahahahahh hårig iran

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan alltså, jag hade samma problem för något år sen, men det är bara att ta en titt i spegeln och säga "fan... jag är ju riktigt snygg, alltså!" så har du precis fått +1 självförtroende.

Sitt och flexa lite i spegeln, gå ut och försök att vara lite mer i centrum.

hahahahahh hårig iran

 

hahaha fuck you, i know you like it.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag kan ärligt säga detta, tjejer gillar killar med lågt självförtroende, jag vet inte varför, men det är sant.

Dom vill gärna ha en kille som inte skryter och som bara tänker på hur tjejen är.

Kommentera på tjejens utseende och ta upp ibland att ni båda är singlar och hur tråkigt det är att vara det så fattar hon själv att du är intresserad.

Det har jag faktist tänkt på

Kanske inte varje dag, men nu när jag läste det stycket

Jag är nog världens blygaste person (ok, lite överdrivet)

Men jag har märkt att vissa tjejer brukar prata på ett annat sett med mig.

 

För övrigt så var den här tråden väldigt bra, jag inser redan att jag ska kanske gå rakt på sak, som Nacke3000 skrev, men att jag även inte ska ta för mycket på en gång, som CHORDAZBA skrev.

 

Bara att läsa detta ökade mitt självförtroende :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...