Hoppa till innehåll

"no Signal"


Thumbzup
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej :lol:

Jag skulle vilja ha hjälp me min skärm elr rättare sagt min dator som ja nyss bytt chassi på.

Ja köpte ett Antec Twelve-hundred som ja plockade hp delar i. Men när allt var klart o ja kopplade in den i slärmen stod de bara "No Signal" så ja trodde att de var kabeln de var fel på men ne! De var de inte. Ja tror att de e panelen de e fel på men hursomhelst, finns de nån som har råkat ut för detta? Finns de nån som kan hjälpa mig?

Ja har hållt på me projektet länge så ja e mycke tacksam för svar :D

//Thumzup

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

asså, de e så från de att ja startat datorn.

skärmen kollar alla ingångar automatiskt o ja kan inte välja själv OM den inte skulle hitta signal för då kan ja byta, annars stänger den av sig själv.

Ja tror att ja har ett nvidia Geforce men inte säker. ska kolla de. de e iaf ett 1024 de vet ja :student:

Redigerat av Thumbzup
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kroppen alstrar statisk elektricitet, den elektriciteten kan "flyga" över till andra ställen. När man får en stöt av ett metallräcke så är det den statiska elektriciteten som smäller av. Om du har mycket statisk elektricitet i kroppen när du pillar med datordelarna så kan den avliva dem. Enkelt undviket genom att ta på något jordat föremål (t.ex element) innan du börjar rota :student:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...