TheUnnamed Skrivet 1 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2010 Allt handlar om mod. Har du modet att använda magnetmetoden (som enligt kliniskt säkerhetsställda studier ger bästa resultat) så ska du göra det. Fast ifall du inte tänker på dina nuvarande koordinater kan det mesta gå fel tyvärr! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 1 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2010 Allt handlar om mod. Har du modet att använda magnetmetoden (som enligt kliniskt säkerhetsställda studier ger bästa resultat) så ska du göra det. Fast ifall du inte tänker på dina nuvarande koordinater kan det mesta gå fel tyvärr! Om han är smart nog att följa instruktionerna jag skrev i ovanstående inlägg borde han inte ha några problem. Dessutom löser han sitt problem betydligt billigare än om han köper nya hårddiskar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 2 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2010 Se för gudskull till att magneterna verkligen få kontakt med hårddisken. Gno in de på varsin sida om disken och skaka rytmiskt. Den måste förstås vara igång under hela processen så magneterna ger en ny jämn magnetisk sida över hårddiskskivorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 2 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2010 Exakt VART är magnetfältet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 2 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2010 Det är i princip över hela hårddisken, se till att magneterna har kontakt med hårddisken på både över och under sidan (ja, du behöver två) och sen dra de längst hela disken, jag har själv gjort det en gång, först fäste jag bara magneterna på disken men den funkade inte, så jag drog systematiskt över hela disken och sen löste det sig :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 3 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2010 Så jag ska ha 2 magneter, en ovanför och en under? Sen dra längs hela hårddiskarna och skaka rytmiskt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 3 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2010 Så jag ska ha 2 magneter, en ovanför och en under? Sen dra längs hela hårddiskarna och skaka rytmiskt? Korrekt. Se bara till att ha magneterna på rätt håll. Dvs de ska dra sig till hårddisken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 4 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Vilket är rätt håll då :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 de ska dra sig till hårddisken. Jag tar inte på mig något ansvar ifall du gör fel och något händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 4 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Vilket är rätt håll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Men hur svårt är det att förstå? Antingen drar sig magneterna mot hårddisken (rätt håll) eller så gör dom inte det (fel håll). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SuperNintendo Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Jag har också 2 hårdiskar i min dator ock cdisken har 25 gb och d-disken har 123 gb. Jag Zr samma problem och jag brukar köra disk-defragmenteraren. :cool: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.