Hoppa till innehåll

Ram Minne - Confusion O.o


TiredRacoon
 Dela

Rekommendera inlägg

Halloj. Nyligen dog "Speldatorn" och jag har plockat ur grafikkortet, RAM minnet och processorn för att hitta en hyfsat billig dator att återanvända detta i. RAM Minnet är av typen DDR PC3200U, och jag har hittat en hyfsad dator - Men fick reda på att denna använder sig av DDR PC2700. Nu är ju frågan om mina PC3200U fortfarande passar? Jag vet ju redan säkert att DDR minne inte passar i Moderkort med stöd för DDR2 eller DDR2 (eller SDR o.O) men spelar modelltypen någon roll? :/

Tack för svar :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har minnena samma passform så kommer det säkerligen fungera. Det "snabbare" minnet kommer vilket fall som helst att köras i samma hastighet som den långsammare.

Har ingen avsikt att ha kvar det äldre 2700 minnet då det endast är 512mb =) Men hur säker är du då? Vill vara så hundra som möjligt så jag inte köper en dator i onödan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt, kolla först så minnena har samma passform, jag är inte hundra på kompatibiliteten bland DDR minnen.

Mm. Från vad jag hittar är både 2700 och 3200U 184 pins moduler, fast 2700 kör på 333MHz och 3200U på 400MHz. Jag antar att de två sorterna inte skulle funka tillsammans, men frågan återstår då om jag kan byta ut 2700 mot 3200U.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...