Hoppa till innehåll

Gold Farming


addeB
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, nu kommer jag låta som en riktigt noob men, nu har jag bestämt mig för att få ihop lite guld genom farming. Jag testade att farma [eternal fire], men på det fick jag bara ca 150-200 guld i timmen vilket var katastrofiskt, så jag undrar vad är det man ska farma för att få ihop pengar nu? Vore toppen med något man fick ca 500 guld i timmen med.

Innan jag skrev det här så sökte jag lite på google/youtube men alla tips där var dåliga/out dateddated.

Det jag behöver är något jag kan farma i långa sträckor under en del av den fritid jag fått nu på lovet. Just det, jag hörde någon i min gamla guild som pratade om att man kan farma trash i Zul'gurubgurub för några marks eller något sådant så om någon här vet något mer om det skulle det vara väldigt trevligt om ni kan berätta lite om det?

 

MVH / addeB

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men då måste man väl ändå ut och farma grejer? Om man tjänar pengar bara genom AH brukar man bara få små mängder guld så då skulle det ta otroligt lång tid att få mycket pengar genom det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har testat farma HC och fixa triump, köpa gems för 10 triumph styck och sälja ca 80g each... funkar sådär.. betalar repair bill och lite extra pengar i fickan. Ett tips är att skicka alla dina pengar till en alt och så "börjar du om" imo, rätt så najs att inte använda pengar :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men då måste man väl ändå ut och farma grejer? Om man tjänar pengar bara genom AH brukar man bara få små mängder guld så då skulle det ta otroligt lång tid att få mycket pengar genom det.

Nej, man köper saker och säljer för mer. Det handlar om att veta vilka dagar spelare köper t.ex pots & elixirs som mest, vilka gems som är lättast att sälja etc. Det tar flera veckor/månader att bli bra på det, men när man väl är bra kan man samla ihop flera miljoner
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mer troligt på dagar folk oftast raidar, torsdag/tisdag/söndag på min server. Sen kan man göra lite mer kreativa saker, typ JC daily quest som behöver 2 st gröna gems kan man köpa alla av och sälja dyrt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men är det fler som säljer dagar folk ofta raidar på? Då vore det ju bäst att köpa saker när flest behöver dom (efter som fler personer säljer då) och sälja dagar där få behöver dom (och få säljer)? Eller är det tvärt om?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...