A16 Skrivet 3 Juli 2010 Rapport Skrivet 3 Juli 2010 Vad skulle jag behöva nytt först till datorn? Proccesor: AMD Athlon LE-1640 4,00 GB RAM Grafikkort: NVIDIA Geforce 9200 OS: windows vista home basic 64-bit Använder datorn för det mesta till att spela. Citera
Gäst CrazyCake Skrivet 3 Juli 2010 Rapport Skrivet 3 Juli 2010 Ny processor. Sen är ditt grafikkort inte det bästa heller. Vad har du för moderkort? Rekommenderar att du skaffar AMD Phenom x4 som processor. Citera
A16 Skrivet 4 Juli 2010 Författare Rapport Skrivet 4 Juli 2010 Ny processor. Sen är ditt grafikkort inte det bästa heller. Vad har du för moderkort? Rekommenderar att du skaffar AMD Phenom x4 som processor. Vet ej vart man kollar moder kortet, men vilken proccesor hastighet skulle jag isåfall ha. Jag har just nu 2.70 Ghz Citera
KalphiteQ Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Skrivet 4 Juli 2010 Finns inget att spara, tycker du ska byta ut hela systemet utom chassi, DVD enhet osv. DVS spara vidare, du kan just nu inte köpa någon vettig uppgradering, köper du ny processor flaskar grafikkortet som fan och vice versa. Citera
Dezen Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Skrivet 4 Juli 2010 Finns inget att spara, tycker du ska byta ut hela systemet utom chassi, DVD enhet osv. DVS spara vidare, du kan just nu inte köpa någon vettig uppgradering, köper du ny processor flaskar grafikkortet som fan och vice versa. Det är ju inte säkert att han behöver byta internminne. Citera
KalphiteQ Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Skrivet 4 Juli 2010 Finns inget att spara, tycker du ska byta ut hela systemet utom chassi, DVD enhet osv. DVS spara vidare, du kan just nu inte köpa någon vettig uppgradering, köper du ny processor flaskar grafikkortet som fan och vice versa. Det är ju inte säkert att han behöver byta internminne. Sålänge han kör vidare med AMD, alltså med AM3 sockel så ska det ju fungera. Intels nya brädor har inte stöd för några DDR2 minnen. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.