Hoppa till innehåll

Star ocean 2 fusk


Just _me

Rekommendera inlägg

  • 1 månad senare...

Allt möjligt typ för jag är på den andra disken och man ska in i massa grottor men dom som man ska slåss mot dödar mig med en gång då måste jag börja om där jag har sparat sist och det tar jätte lång tid att komma tillbaka där man dog... så jag behöver nog all den hjälp jag kan få... :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!! Jag är där själv o det tar tid att klara hela grottan. Jag vet det eftersom jag har blir dödad där ett par 10ggr, så att säga.. Du kan skaffa dig *teleport* innan du ska in i den enorma jobbiga grotta o för varje boss, ska du teleportera dig ut igen, för då slipper du denna igen.. Vilken nivä är du i?? Själv är jag i Level99, men det hjälper inte, för det är lika svårt för dé.. Gå ner till en boss o sen upp igen, samt att köpa teleport innan o sen gäller det att du har massor med tålamod o gå varsamt fram i spelet.. Vilken nivå dör du i när du är nere i grottan?? Har du hittat alla i spelet eller har du missat någon?? En ska du ha o det är denna tjej som är magisk(Ernest flickvän) + huvudfiguren o 2 till. Du får mixa hur du vill.. MvH dklennarth

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm oki vart kan jag skaffa den där teleport???? ska man kunna köpa den eller??? jag vet inte riktigt vart man kollar det med level.. men sen har jag ett till litet problem som jag inte fattar hur det blir så det e alltid en av gubbarna så foloral livet jätte fort jag fattar inte vad jag ska göra åt detta... jag har testat med all magi men det funkar inte....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jag tror mig att jag köpte detta i en affär i någon stad eller man skulle mixa det.. Nivån kollar du till din HP mätare eller någon annastans högst upp.. jo, du kan hålla dina gubbar o kvinnor vid vid om du har en som helar gruppen, så gjorde jag.. Men det är tufft att hålla på där nere. Så upp igen o spara o sen ner igen..

 

Hm, jag skulle testa spelet igen, för jag sitter fast där du är också.

 

MvH dklennarth

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm oki får gå runt lite och kolla om jag kan hitta det då....

men hur ska jag andvända den då??? jo men det har jag hon e blå till fägen men asså fienderna behöver inte äns röra ena gubbe utan han tappar livet av sig själv. :?

M.v.h. Just _me :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, Teleport kanske finns i den staden som du kom till grottan, där mannen som skickade dig dit, men kolla runt där.. Du kan hela dina manskap o den blåa kan hela hela tiden som du går in i spelet o ändra på hur de ska slåss o ger du henne t.e.x magi tillbaka, kan hon fylla på hela tiden.. svaårt att förklara hur man går in i spelet, men det finns en plats där du kan ändra deras BATTLEsystem o där kan du låta en hela o din gubbe/gumma kan ge magi tillbaka. Så gjorde jag, men det är supersvårt att komma på hur man gör, men sen blir det lättare.. mvh dklennarth

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter när striden är färdig, så klickar du på ITEM o väljer teleport o kommer upp direkt efter det eller så får du gå hela vägen upp om du vill.. Men jag ska in o kolla om jag har teleport eller om jag får gå hela vägen upp utan att hitta teleporten, så hoppas jag att du hittar den, men man kan MIXA ihop den på något sätt.. Min spel stannar om jag har för mycket ITEMS, hur är det i ditt spel?? Får du starta om spelet om du har för mycket saker med dig i grottan o på andra platser?? mvh dklennarth

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmmm oki gör det skulle vara jätte snällt... nää det funkar som det ska men jag kanske inte har såå mycket gräjer vet inte riktigt.... men jag ska faktiskt testa spela en gång och se om jag har den teleport... hmmm hoppas... :P

M.V.H. just _me

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag håller på med ett annat RPG till PS1 just nu, men jag ska kolla Star Ocean2, det lovar jag.. Grottan är den svårare del av spelet o det kommer att finnas en boss där på c.a 120.000hp, så bli inte rädd om du inte klarar den första gången.. Jag har inte kommit dit ännu, om jag vågar gå dit så att säga.. mvh dklennarth

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...