Hoppa till innehåll

Mac Os


Link1
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja undrar om man kan installera mac os på en ''vanlig'' stationär pc? vad är fördelen/nackdelen med Mac os? när jag skriver Mac os menar jag alltså deras operativ system

Jag föreslår Ubuntu om du vill ha det för att slippa virus, etc. Fast då går ju Sandboxie och icore virtual accounts också bra...

 

Har du AMD eller Intel processor?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade Mac os på min gamla bärbara pc, går att fixa dock var det inte jag som fixade det på min dator utan min storebror :P

Nackdelar var väl att funktionen för det inbyggda ljudet/ljudkortet slutade fungera när jag körde Mac os, även så var trådlösa inte fungerande under den tiden. Och du kan inte spela lika många spel med Mac os.

 

Men fördelarna är väl att du slipper virus :P och att det fungerar lite mer "smooth".

 

Sök runt lite på google så kanske du hittar något sätt det går på? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan inte tala för Mac.

 

Linux är uppbyggt på en så pass kompakt och solid kernel. Det är nästintill omöjligt att få virus på en Linuxburk.

I princip alla datorvirus idag är gjorda för Windows pga .exe-filer och mycket mer.

 

(en liten följd av inlägget LeetrN skrev ovan)

Redigerat av Skillet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...