Hoppa till innehåll

Dreamweaver

Kevve

Rekommendera inlägg

Tjo, behöver lite hjälp med Dreamweaver.

Jag vill öppna min hemsida i Dreamweaver, men jag får bara upp 'main' mappen, dvs inga av mina script eller bilder kommer med, bara index.php och lite annat.

Någon som vet hur man kan göra för att få det att funka?

[edit] Om jag är i index.php och vill öppna upp till exempel pages/register.php så får jag fram meddelandet; "There are no destination for Code Navigator to show this selection."

Redigerat av Critical
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pong218

Du går väll in på din sida via ftp , eller går du direkt till hemsidan (via domänen) för då kan det vara begränsat och du år inte komma åt vissa filer direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du går väll in på din sida via ftp , eller går du direkt till hemsidan (via domänen) för då kan det vara begränsat och du år inte komma åt vissa filer direkt.

Jag har en mapp som heter HEMSIDA och där inne är alla mina filer, jag vill öppna upp index.php och ha filerna i mappen länkade så om jag trycker inne i index.php på /pages/register.php så ska register scriptet komma upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...