Laserturken Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Hej, jag letar efter ett gammalt strategi spel som jag spelade när jag var liten. Det utspelar sig i medeltiden. Det var så länge sen att jag glömt nästan allting. Men det jag kommer ihåg att basen var ett stort slott, så när alla fiender kom nära så sköt den massor av pilar från slottet. Någon som har spelat det spelet, och vet vad det heter? Man kan ha båtar, om jag minns rätt (Det kan man på många spel). Men det ska vara ett gammalt :S hmm, inte mer än 2006-2007. Ja, jag tycker att 4 år är rätt så gammalt :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Låter lite som Age of Empires (i alla fall det första exemplet som dök upp i min skalle), men vilket av dem är en annan femma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 21 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Låter lite som Age of Empires (i alla fall det första exemplet som dök upp i min skalle), men vilket av dem är en annan femma. Jag tyckte det var det men när jag sökte upp 1:an på youtube så såg det inte alls ut som det :S Kanske minns inte hur de såg ut men ska kolla 1an igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Settlers? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 21 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 (redigerat) Nej men, det är så likt ages of empires, men slottet ser jag inte .. Samma som Ages of Empires, jag tror det fanns djur också man kunde döda för att få mat? Som lamm? Tror jag, minns inte :/ Redigerat 21 Juli 2010 av PouyaShirin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Age of Empires II kan det vara, sök på det istället för 1an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 21 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Age of Empires II kan det vara, sök på det istället för 1an. Gjorde det, men.... Jag ser inget stort slott :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Heroes of Might and Magic ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 21 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Tyvärr inte i närheten. Det var som Ages of Empires men byggnaderna är lite olika och man har en stor stronghold som skjuter massor med pilar på fiender som kommer nära. Det fanns 5-10 spelare (inte on-line utan 1 spelare 4-9 bots). Tror ja... Iallafall på en map. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Stronghold, kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Age of Mythology är jag rätt säker på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 21 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Tyvärr inte någon av dom 2. Asså slottet är en fyrkant, helt fyrkant inga torn eller något sånt. Sen är det massor av små hål som det kommer pilar ifrån, om en fiende är nära :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.