Kevve Skrivet 27 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2010 Jo, när jag gjorde domänen hade jag i tanken en spel recension hemsida, men ja, det funkade inte så bra. Iallafall, jag har domänen warplay.net. Vad kan jag göra med den? Jag vill inte direkt hosta en hästsida och ha warplay.net som domännamn om ni förstår, så något som passar skulle vara bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 28 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2010 Jo, när jag gjorde domänen hade jag i tanken en spel recension hemsida, men ja, det funkade inte så bra. Iallafall, jag har domänen warplay.net. Vad kan jag göra med den? Jag vill inte direkt hosta en hästsida och ha warplay.net som domännamn om ni förstår, så något som passar skulle vara bra. Vet inte, men du kan annars ha den och öva dina kunskaper på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 28 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2010 Jag menade mer tips på ett projekt som jag kan jobba på, och inte bara 'ha den och öva dina kunskaper på' eftersom det var min tanke från första början. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sawny Skrivet 28 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2010 (redigerat) Hmm, du kunde PHP, right? CSS? lite? HTML? lite? JS? nej? jQuery? nej? ----- Vill du lära dig CSS & HTML? Vill du lära dig JS & jQuery? ---- CSS % HTML = Gör enkla layouter i MS paint / photoshop(usch :D) försök koda dem. Lägg upp dem, gör en guide hur du gjorde dem, skriv om hur du utvecklas. Låt folk ladda ner å kommentera. Anpassa till domänen: spel layouter ---- JS & jQuery = Koda ngt PHP script som håller koll på stats om ngt spel/sak folk får rösta om spel. Lägg till coola jQuery effekter för att få den snyggt. --- PHP = Spel stats, sida får folk får skicka in sina spel recensioner.. Clan sida? Clan sida, clan, hmm, en sida där man kan skapa claner och får en sub domän (minklan.warplay.net) och kan fylla in info om clanen. Man skulle kunna rösta upp klaner som är bra, söka på klaner: Hur aktiva, antal röster, taggar, till vilket spel, ålders grupp, skapade, mm. På sidan kan du ha tips hur man gör en bra klan också? --- Det sissta (PHP = ...) inehåller ifs CSS & HTML & JS & JQuery & mod rewrite om du vill. Beror på din driv kraft, men systemet ska du ha utvecklat, inget CCMS tack :) Redigerat 28 Juli 2010 av Sawny Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.