Gäst JespOL Skrivet 28 Juli 2010 Rapport Skrivet 28 Juli 2010 (redigerat) Vad är bäst? 2st grafikkort eller 1 lite bättre grafikkort? En kompis jag känner sa att det var bättre (de jobbar bättre) med 2 st 1GB än ett 2GB ramminne. Redigerat 28 Juli 2010 av JespOL Citera
Gäst CrazyCake Skrivet 28 Juli 2010 Rapport Skrivet 28 Juli 2010 Vad är bäst? 2st grafikkort eller 1 lite bättre grafikkort? En kompis jag känner sa att det var bättre (de jobbar bättre) med 2 st 1GB än ett 2GB ramminne. Kör hellre med 1 graffe.Det uppstår mer problem med 2 grafikkort, så om du inte är datorkunnig så ska du helst ha 1. Citera
prophet Skrivet 28 Juli 2010 Rapport Skrivet 28 Juli 2010 "1 lite bättre grafikkort" Eftersom crossfire/sli inte är särskilt kompatibelt med allting är det bäst att köra på single. Citera
Vitdom Skrivet 29 Juli 2010 Rapport Skrivet 29 Juli 2010 (redigerat) En kompis jag känner sa att det var bättre (de jobbar bättre) med 2 st 1GB än ett 2GB ramminne.Om ditt moderkort stödjer Dualchannel-teknologi så kommer det bli bättre med 2x1GB än 1x2GB. Det p.g.a. att om du har två stickor så har minneskontrollern möjlighet att kommunicera med båda stickor parallellt. Redigerat 29 Juli 2010 av Vitdom Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.