najzzz Skrivet 1 Augusti 2010 Rapport Skrivet 1 Augusti 2010 (redigerat) Tjenna, tänkte uppdatera min dator med nytt grafikkort och ny Processor! Spec se bild Om jag skulle byta processor vilken skulle jag ta då utan att byta moderkort? :) Och grafikkort tror jag blir det här http://www.inet.se/artikel/5408706/xfx-rad...dator-stormrise Vad tycker ni bra eller dåligt? :) Kom gärna me förslag Max. 3500 EDIT: Det är en ACER ASPIRE M5201 Redigerat 1 Augusti 2010 av najzzz Citera
prophet Skrivet 1 Augusti 2010 Rapport Skrivet 1 Augusti 2010 ACER ASPIRE M5201 verkar ha olika sorters setups, ladda ner everest och ge oss information på följande komponenter: Grafikkort Moderkort RAM-minnen Hårddisk - Om du kan, ta reda på vilket nätagg du har. Citera
najzzz Skrivet 1 Augusti 2010 Författare Rapport Skrivet 1 Augusti 2010 ACER ASPIRE M5201 verkar ha olika sorters setups, ladda ner everest och ge oss information på följande komponenter: Grafikkort Moderkort RAM-minnen Hårddisk - Om du kan, ta reda på vilket nätagg du har. Okej, tackar för tipset! :) ACER ASPIRE M5201 verkar ha olika sorters setups, ladda ner everest och ge oss information på följande komponenter: Grafikkort Moderkort RAM-minnen Hårddisk - Om du kan, ta reda på vilket nätagg du har. Okej nu kommer informationen du bad om:Grafikkort-ATI Radeon HD 3200 Moderkort-Acer RS780HVF RAM-minnen-Hittar inte hur man tittar det men 3GB är det iaf Hårddisk-Se bild, rätt? Citera
najzzz Skrivet 2 Augusti 2010 Författare Rapport Skrivet 2 Augusti 2010 Ingen som vill hjälpa till :( Citera
Gäst pong218 Skrivet 2 Augusti 2010 Rapport Skrivet 2 Augusti 2010 (redigerat) Jag kan inte finna vilken socket du har på ditt moderkort - skulle du kunna ge lite mera spec på moderkortet ? EDIT: enligt en källa jag funnit :http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUDe...p;f11=&f12= Så är det en AM2 socket --- Det vill säga att ditt moderkort är för gammalt för att kunna uppgraderas med en bättre processor , då dagens AMD processorer använder socket AM3 , därför passar inte dagens processorer på ditt moderkort! Men du kan ju alltid uppgradera grafikkortet om du köper ett kraftfullare nättag då dagen grafikkort drar mera ström , för 5770 så krävs minimum 450 W - då kör man ofta lite högre för att vara säker - kanske 600 W. Men vänta och spara istället och sedan köpa en helt ny dator, då det är helt ovärt att bara uppgradera ett par ynka få delar i din dator. Redigerat 2 Augusti 2010 av pong218 Citera
najzzz Skrivet 2 Augusti 2010 Författare Rapport Skrivet 2 Augusti 2010 Jag kan inte finna vilken socket du har på ditt moderkort - skulle du kunna ge lite mera spec på moderkortet ? EDIT: enligt en källa jag funnit :http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUDe...p;f11=&f12= Så är det en AM2 socket --- Det vill säga att ditt moderkort är för gammalt för att kunna uppgraderas med en bättre processor , då dagens AMD processorer använder socket AM3 , därför passar inte dagens processorer på ditt moderkort! Men du kan ju alltid uppgradera grafikkortet om du köper ett kraftfullare nättag då dagen grafikkort drar mera ström , för 5770 så krävs minimum 450 W - då kör man ofta lite högre för att vara säker - kanske 600 W. Men vänta och spara istället och sedan köpa en helt ny dator, då det är helt ovärt att bara uppgradera ett par ynka få delar i din dator. Okej tack för hjälpen! :) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.