Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Tjenna, tänkte uppdatera min dator med nytt grafikkort och ny Processor!

Spec se bild

Om jag skulle byta processor vilken skulle jag ta då utan att byta moderkort? :)

Och grafikkort tror jag blir det här http://www.inet.se/artikel/5408706/xfx-rad...dator-stormrise

Vad tycker ni bra eller dåligt? :)

Kom gärna me förslag Max. 3500post-89937-1280677047_thumb.jpg

EDIT: Det är en ACER ASPIRE M5201

Redigerat av najzzz
Skrivet

ACER ASPIRE M5201 verkar ha olika sorters setups, ladda ner everest och ge oss information på följande komponenter:

Grafikkort

Moderkort

RAM-minnen

Hårddisk

-

Om du kan, ta reda på vilket nätagg du har.

Skrivet

ACER ASPIRE M5201 verkar ha olika sorters setups, ladda ner everest och ge oss information på följande komponenter:

Grafikkort

Moderkort

RAM-minnen

Hårddisk

-

Okej, tackar för tipset! :)

Grafikkort

Moderkort

RAM-minnen

Hårddisk

-

Okej nu kommer informationen du bad om:

Grafikkort-ATI Radeon HD 3200

Moderkort-Acer RS780HVF

RAM-minnen-Hittar inte hur man tittar det men 3GB är det iaf

Hårddisk-Se bild, rätt?

post-89937-1280681196_thumb.jpg

Gäst pong218
Skrivet (redigerat)

Jag kan inte finna vilken socket du har på ditt moderkort - skulle du kunna ge lite mera spec på moderkortet ?

EDIT: enligt en källa jag funnit :http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUDe...p;f11=&f12=

Så är det en AM2 socket ---

Det vill säga att ditt moderkort är för gammalt för att kunna uppgraderas med en bättre processor , då dagens AMD processorer använder socket AM3 , därför passar inte dagens processorer på ditt moderkort!

Men du kan ju alltid uppgradera grafikkortet om du köper ett kraftfullare nättag då dagen grafikkort drar mera ström , för 5770 så krävs minimum 450 W - då kör man ofta lite högre för att vara säker - kanske 600 W.

Men vänta och spara istället och sedan köpa en helt ny dator, då det är helt ovärt att bara uppgradera ett par ynka få delar i din dator.

Redigerat av pong218
Skrivet

Jag kan inte finna vilken socket du har på ditt moderkort - skulle du kunna ge lite mera spec på moderkortet ?

EDIT: enligt en källa jag funnit :http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUDe...p;f11=&f12=

Så är det en AM2 socket ---

Det vill säga att ditt moderkort är för gammalt för att kunna uppgraderas med en bättre processor , då dagens AMD processorer använder socket AM3 , därför passar inte dagens processorer på ditt moderkort!

Men du kan ju alltid uppgradera grafikkortet om du köper ett kraftfullare nättag då dagen grafikkort drar mera ström , för 5770 så krävs minimum 450 W - då kör man ofta lite högre för att vara säker - kanske 600 W.

Men vänta och spara istället och sedan köpa en helt ny dator, då det är helt ovärt att bara uppgradera ett par ynka få delar i din dator.

Okej tack för hjälpen! :)

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...