Hoppa till innehåll

Tv

Gäst JespOL

Rekommendera inlägg

Gäst JespOL
Skrivet

Tja. Om jag kopplar in min dator till min tv via vga vad kan jag göra då liksom? Är det helt vanliga?

Måste jag ha trådlösa tangentbordet + mus då?

Tvn är Full HD 1080p.

Och min Scart är väldigt kort. Har ej hdmi kabel dock!

Men vad är det för upplösning jag kan ha då på tvn och hur blir det med ljudet? Det står någon förstärkare där. Men ingen 3.5 mm in tror jag-.-

Skrivet

Det är väl det vanliga?

Du kan ha det du har just nu, allt kopplas ju fortfarande in i datorn.

Det bästa är att koppla in datorn med HDMI, om nu din dator har det. Scart ger usel kvalitet, VGA ger bättre.

Upplösningen beror på vad tv'n klarar, och ljudet får du koppla in på annat sätt, vet dock inte hur. Kopplar du via HDMI så får du både bild och ljud.

Försök skriva så att man fattar nästa gång!

Skrivet

Du tar din VGA kabel som du ansluten i skärmen, kopplar bort den från skärmen och in i VGA utgången i tv. grabba tv dosan och tryck på AV eller typ sourc (stavning) tills bilden kommer upp, KLART!!

Alltså VGA levererar endast bild inget ljud så om du vill ha ljus så använder du headset som du kopplar in i datorn eller högtalare som u oxå kopplar in i Tv. Annars kan du köpa en http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product...mp;artnr=204679, som du kopplar in i TV, i scarten och sen i den gröna utgången på dit ljud kort.

Nej det behövs inte du kan tänka att TV är skärmen allt som du använder i datorn när du har skärm fungerar när du har TVn! :)

Hoppas det hjälpte.

Gäst JespOL
Skrivet

Oj menade vga inte scart. Men såg nu jag hade ingen vga kabel. Och ingen hdmi. Men går det att ta en usb kabel från datorn till tvn då? :S

Såg att jag hade en kabel tror det är en s video i ena änden och gul i den andra så då kan jag väl koppla in den i den gula på tvn.

Skrivet

Oj menade vga inte scart. Men såg nu jag hade ingen vga kabel. Och ingen hdmi. Men går det att ta en usb kabel från datorn till tvn då? :S

Såg att jag hade en kabel tror det är en s video i ena änden och gul i den andra så då kan jag väl koppla in den i den gula på tvn.

Okej, rekommenderar att du fortsätter att ha dataskärm istället för tv som kopplas me s-video....

kommer bli KASS bild!

Gäst pong218
Skrivet

Så ni har en full hd tv utan HDMI eller VGA?

Han sa att han inte hade hade en kabel om jag fattade det rätt.

Gäst JespOL
Skrivet

Ska ta och köpa en hdmi kabel :)

Tv har 4 st hdmi. Köper samtidigt till xboxet med :P

Vet någon vart det finns billigt?

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...