Hoppa till innehåll

Zelda: Phantom Hourglass Eller Spirit Tracks?


Chilla
 Dela

Rekommendera inlägg

Hello.

 

Jag undrar vilket spel jag borde köpa; Phantom Hourglass eller Spirit tracks?

Kommer jag att förstå storyn i Spirit Tracks utan att ha spelat Phantom hourglass?

Är Spirit tracks en fortsättning; på det sättet att man bör veta vad som skett i det förra spelet för att förstå handlingen?

Vilket spel har mest liv och filmsekvenser?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Spirit Tracks är inte en fortsättning på Phantom Hourglass, Link är inte samma Link och Zelda är inte samma Zelda, jag tror det är Tetras barnbarn som är Zelda eller nåt. Det märks på vissa ställen att det finns lite kvar från PH i ST.

Jag tycker egentligen att båda är lika bra men på något sätt tycker jag PH är bättre på något sätt även fast man kan göra fler grejer i ST. Storyn är bättre i PH i alla fall. Jag tycker du ska köpa det först.

Det finns fler filmer i ST men dem är inte lika roliga!

Dessutom är Zelda jättefjantig i ST, i PH är Tetra en cool pirattjej, Zelda är fjantig i St, tycker jag. Fast du får spela som Zelda i ST vilket du inte får göra i PH.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hello.

 

Jag undrar vilket spel jag borde köpa; Phantom Hourglass eller Spirit tracks?

Kommer jag att förstå storyn i Spirit Tracks utan att ha spelat Phantom hourglass?

Är Spirit tracks en fortsättning; på det sättet att man bör veta vad som skett i det förra spelet för att förstå handlingen?

Vilket spel har mest liv och filmsekvenser?

PH helt klart!

På något sätt känns ST jätte tråkigt jämfört med PH. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu har jag redan Spirit Tracks sedan ett par månader tillbaks så jag behöver inte mer tips ;) . Köpte den på OnOff för bara 199kr!!! Ett av de roligaste spelen jag har spelat. Jag älskar hur man utnyttjar DS funktionerna. Pennan och mikrofonen för det mesta. Att blåsa i mikrofonen för att använda vindvapnet och flöjten är ju genialt!

Redigerat av Chilla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...