Paper Mario Skrivet 5 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2010 Hur fasiken ska man göra för att vinna the bug contest? Vilken pokemon ska man fånga? jag fångade en schyter på level 15 men förlorade mot en kakuna?? vad ska man göra för att vinna, är det level man ska gå på? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 5 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2010 Ja fånga en i så hög level som möjligt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 5 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2010 Level spelar inte så stor roll längre i HeartGold/SoulSilver. Det som räknas mest är hur mycket HP, liv, en pokemon har kvar när du fångar den. Har vunnit med en lvl 17 weedle som hade fullt HP mot en Scyther. That makes no sense at all. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paper Mario Skrivet 8 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2010 Level spelar inte så stor roll längre i HeartGold/SoulSilver. Det som räknas mest är hur mycket HP, liv, en pokemon har kvar när du fångar den. Har vunnit med en lvl 17 weedle som hade fullt HP mot en Scyther. That makes no sense at all. Aaaha, tack som fan! fattade ingeting för fångade en skit stark schyther här om dagen och förlorade mot en carterpie.. blev ta me fan helt galen!! Men tack! :) då vet jag Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 8 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2010 Ok, har aldrig spelat HG så jag gick på vad jag tror mig minnas från Gold. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paper Mario Skrivet 2 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 2 September 2010 hur många gånger måsta man vinna innan man får ducking shiny stone då? har vunnit bug contest 5 gånger men bara fått massa andra stenar. så kan fortfarande inte utveckla min togetic...... hur många gånger måsta man vinna innan man får ducking shiny stone då? har vunnit bug contest 5 gånger men bara fått massa andra stenar. så kan fortfarande inte utveckla min togetic...... hur många gånger måsta man vinna innan man får ducking shiny stone då? har vunnit bug contest 5 gånger men bara fått massa andra stenar. så kan fortfarande inte utveckla min togetic...... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 2 September 2010 Rapport Dela Skrivet 2 September 2010 Finns 9 olika stenar att få så jadu det kan ta ett tag. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
4dd3aCiD Skrivet 15 September 2010 Rapport Dela Skrivet 15 September 2010 (redigerat) Level spelar inte så stor roll längre i HeartGold/SoulSilver. Det som räknas mest är hur mycket HP, liv, en pokemon har kvar när du fångar den. Har vunnit med en lvl 17 weedle som hade fullt HP mot en Scyther. That makes no sense at all. Brukar inte pkmn med högre lvl ha högre HP? enligt bulbapedia så är de främst pokemon med hög sällsynthet, lvl, stats OCH hur mycket HP den hade kvar när du fångade den. Mer HP = bättre chans. Alla faktorer har lika mycket påverkan. Om den är shiny eller ej påverkar inte så mycket. Jag fångade en shiny metapod där men inte vann jag för det. Hoppas du har fått ett mer utförande svar på din fråga :) Redigerat 15 September 2010 av 4dd3aCiD Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 15 September 2010 Rapport Dela Skrivet 15 September 2010 En weedle på lvl 17 har verkligen inte mer liv än en lvl 13 scyther. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg