Hoppa till innehåll

Pokemon Hg


Paper Mario
 Dela

Rekommendera inlägg

Level spelar inte så stor roll längre i HeartGold/SoulSilver. Det som räknas mest är hur mycket HP, liv, en pokemon har kvar när du fångar den.

 

Har vunnit med en lvl 17 weedle som hade fullt HP mot en Scyther. That makes no sense at all.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Level spelar inte så stor roll längre i HeartGold/SoulSilver. Det som räknas mest är hur mycket HP, liv, en pokemon har kvar när du fångar den.

 

Har vunnit med en lvl 17 weedle som hade fullt HP mot en Scyther. That makes no sense at all.

 

Aaaha, tack som fan! fattade ingeting för fångade en skit stark schyther här om dagen och förlorade mot en carterpie.. blev ta me fan helt galen!! Men tack! :) då vet jag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

hur många gånger måsta man vinna innan man får ducking shiny stone då? har vunnit bug contest 5 gånger men bara fått massa andra stenar. så kan fortfarande inte utveckla min togetic......

 

hur många gånger måsta man vinna innan man får ducking shiny stone då? har vunnit bug contest 5 gånger men bara fått massa andra stenar. så kan fortfarande inte utveckla min togetic......

 

hur många gånger måsta man vinna innan man får ducking shiny stone då? har vunnit bug contest 5 gånger men bara fått massa andra stenar. så kan fortfarande inte utveckla min togetic......

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Level spelar inte så stor roll längre i HeartGold/SoulSilver. Det som räknas mest är hur mycket HP, liv, en pokemon har kvar när du fångar den.

 

Har vunnit med en lvl 17 weedle som hade fullt HP mot en Scyther. That makes no sense at all.

Brukar inte pkmn med högre lvl ha högre HP?

 

enligt bulbapedia så är de främst pokemon med hög sällsynthet, lvl, stats OCH hur mycket HP den hade kvar när du fångade den. Mer HP = bättre chans. Alla faktorer har lika mycket påverkan.

Om den är shiny eller ej påverkar inte så mycket. Jag fångade en shiny metapod där men inte vann jag för det.

 

Hoppas du har fått ett mer utförande svar på din fråga :)

Redigerat av 4dd3aCiD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...