anonym0 Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 Antagligen för dom fortsätter uppdatera spelet och att dom behöver pengar till servrarna? men ju mer dom höjer priserna, ju mindre har råd att fortsätta spela så de förlorar även kunder på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 16 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 Tycker fortfarande att man bara ska behöva betala en gång tänk dom som har kommit skit långt fått dom bästa vapnen i hela spelet tagit kanske rund 3 år att bli så bra och sen märker dom att dom inte har råd att fortsätta det är inte heller så kull Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 Tänk dig WOW. Om nu wow kostar 100kr/månaden så får dem in 1200kr per år. Medans om man köper ett nytt spel bara 500 och sen är det slut där. Wow tjänar väldigt mycket på detta då dem får in mycket mer än vad dem skulle fått in om dom inte skulle ha månadskostnad. Om inte wow skulle gått + så skulle dem ju inte ha så, men nu gör dem så och det är bra för dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KeeperofMee Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 (redigerat) Tänk dig WOW.Om nu wow kostar 100kr/månaden så får dem in 1200kr per år. . Medans om man köper ett nytt spel bara 500 och sen är det slut där. Wow tjänar väldigt mycket på detta då dem får in mycket mer än vad dem skulle fått in om dom inte skulle ha månadskostnad. Om inte wow skulle gått + så skulle dem ju inte ha så, men nu gör dem så och det är bra för dem. 1200*några miljoner per år. Redigerat 18 Augusti 2010 av KeeperofMee Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nissebils Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 jag och min kompis räknade ut att Blizzard känar runt 1650 miljoner kronor i Månaden på bara WoW Så själv tycker jag att dom kan sänka priset, en aning Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 16 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 (redigerat) Jag tror inte att alla dom miljonerna går till spelet ofta dom behöver så mycket Redigerat 16 Augusti 2010 av fable1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 Jag tror inte att alla dom miljonerna går till spelet ofta dom behöver så mycketDu vet inte hur extremt stora servrar dom har va?Visst allt går ju inte till det. Men eftersom folk fortfarande köper speltid så ser dom väll ingen anledning att sänka priset. Jag håller med er om att det borde kosta mindre / inte kosta i månaden. Men eftersom dom tjänar extremt mycket på det kommer dom ju inte ta bort månadskostnaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KeeperofMee Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 och lite går till diablo III också Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 17 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 Men det finns ju gratis onlinespel hur har dom råd med allt då Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 Men det finns ju gratis onlinespel hur har dom råd med allt dåDom har inte servrar för över 11miljoner spelare. Uppdateras inte lika ofta. Tjänar pengar på reklam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
anonym0 Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2010 Men det finns ju gratis onlinespel hur har dom råd med allt dåDom har inte servrar för över 11miljoner spelare. Uppdateras inte lika ofta. Tjänar pengar på reklam. och för det mesta har dom betalsaker i spelet som ger en fördelar för att tjäna ihop tillräckligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kira1 Skrivet 18 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2010 (redigerat) Det finns onlinespel som inte har betalsaker också Redigerat 18 Augusti 2010 av fable1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.