Hoppa till innehåll

The Sims 3 Hjälp!


LOLOL
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, jag älskar the sims 3 men det har blivit nåt fel...Jag kan inte spela det!!! Efter nåra sekunder efter att jag kommit in till en familj så stängs spelet ner fast jag inte har gjort nåt!!! Om jag pausar direkt när jag kommer in till en familj så stängs inte spelet ner, men om jag sätter på igen händer det! Hjälp mig!! Vad ska jag göra??? Vad är det för fel???

 

PS. Tack vare detta kan jag bara köra The Sims 2. Sunkigt =(

Redigerat av LOLOL
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej, jag älskar the sims 3 men det har blivit nåt fel...Jag kan inte spela det!!! Efter nåra sekunder efter att jag kommit in till en familj så stängs spelet ner fast jag inte har gjort nåt!!! Om jag pausar direkt när jag kommer in till en familj så stängs inte spelet ner, men om jag sätter på igen händer det! Hjälp mig!! Vad ska jag göra??? Vad är det för fel???

 

PS. Tack vare detta kan jag bara köra The Sims 2. Sunkigt =(

 

ja jag vet det gör mitt spel med och i bland går det inte att spara!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Jag hade samma problem förut jag hörde att det kan ha att göra med att the sims får problem om man har flerkärniga processorer vilket de flest ju har (om din processor heter något med dual core lr quad core) ett enkelt fix är att varje gång du startat sims(innan du väljer familj) tabba ner spelet och öppna task manager (aktivitetshandlaren lr vad den nu heter) klicka på processer och högerklicka på the sims 3 och sen sätta priority till low för då kommer the sims bara att använda den ena kärnan och det funkar bättre lr har åtminstonde gjort det för mig. Det jobbiga med det här är att man måste göra det varje gång man startar spelet.

 

Jag har också för mig att jag har hört att man kan få problem med the sims 3 om man har the sims 2 installerat av någon anledning(har inte ts2 instalerat själv) så du kan ju också pröva att avinstalera det.

 

Redigerat av Azeria
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...