Ibanez Skrivet 14 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2010 Hej köpte ett beg Playstation 3 idag, fick 3 månaders garanti så det är lugnt men den startar inte. Jag har kopplat in strömkabeln,nätverkskabeln och scartkabeln men när jag trycker på PS3an så kommer ingen bild upp, jag har testat i alla scart uttag på 3 tv apparater nu. Jag har kopplat in handkontrollen med USB också som det står i handboken, men kan det vara så att scart uttaget på PS3an är trasigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 14 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2010 Startar PS3an men det kommer ingen bild, är det så det är? För du kan ha fel kabel för TVn Du borde kanske byta till HDMI eller komponent för att få fram bilden Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 14 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2010 Fick inte med en HDMI kabel, har inte ens en HDMI uttgång på min gamla burk till tv. :P Men ja, jag startar den och den låter bra men får inte fram någon bild på tv'n, jag har testat med 3 olika scart kablar nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 14 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2010 Har du rätt "Kanal" i då på TV:n? För när jag sätter igång min TV måste jag ställa in den så att det antingen är HDMI 1 eller 2, Komponent 1,2,3 eller 4 osv Har du testat det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 14 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2010 Exakt, har du rätt kanal inne. Förut hade jag en gammal tv och då tror jag att jag tryckte på någon knapp och sedan valde nr 9 eller så. Om det är något sånt du har. Om det är en nyare så väljer jag på en knapp "input". För tillfället har jag den på HDMI 2. (Men din TV har ingen HDMI, alltså är det på något annat då) Jag tror det är någon av dessa som gör att du inte lyckas, testa dig fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 14 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2010 Har kopplat i den i samma uttag som jag hade min PS2a och då fungerade allt, det är som att PS3an inte bootar upp bilderna eller, att scart uttaget är trasigt på PS3an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Racoon14 Skrivet 14 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2010 Det är antagligen så att den förre ägaren använde HDMI istället för scart. PS3:t är då inställt på det för att ändra det så har jag för mig att man bara ska hålla inne på/av knappen i 5 sekunder, så ska den hitta scartkabeln och du får upp bilden. Så: Testa att hålla inne/Hålla ovanpå (beroende på om det är ps3 slim eller fat) knappen i ca.5 sekunder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.