Hoppa till innehåll

Köpt Trasig Ps3:a?


Ibanez
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej köpte ett beg Playstation 3 idag, fick 3 månaders garanti så det är lugnt men den startar inte.

 

Jag har kopplat in strömkabeln,nätverkskabeln och scartkabeln men när jag trycker på PS3an så kommer ingen bild upp, jag har testat i alla scart uttag på 3 tv apparater nu.

 

Jag har kopplat in handkontrollen med USB också som det står i handboken, men kan det vara så att scart uttaget på PS3an är trasigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exakt, har du rätt kanal inne. Förut hade jag en gammal tv och då tror jag att jag tryckte på någon knapp och sedan valde nr 9 eller så. Om det är något sånt du har. Om det är en nyare så väljer jag på en knapp "input". För tillfället har jag den på HDMI 2. (Men din TV har ingen HDMI, alltså är det på något annat då)

 

Jag tror det är någon av dessa som gör att du inte lyckas, testa dig fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är antagligen så att den förre ägaren använde HDMI istället för scart.

PS3:t är då inställt på det för att ändra det så har jag för mig att man bara ska hålla inne på/av knappen i 5 sekunder, så ska den hitta scartkabeln och du får upp bilden.

 

Så: Testa att hålla inne/Hålla ovanpå (beroende på om det är ps3 slim eller fat) knappen i ca.5 sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...