Gäst JespOL Skrivet 15 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2010 (redigerat) Hej. Ibland hittar jag min grannes router som har Fiber och jag har bara adsl 2 mb i sek. Men det går inte att ansluta, det blir bara error. Det blir även det när jag har varit hemma hos han och lanat. Det är något med att man ska adda mac adress på routern. Typ att man ska tillåta trådlösa mac adresser. Hur får jag fram macadress? Kan jag skriva in min mac adress från mitt internet i hans router? Och sen ansluta hemifrån mig? Jag har remote mangenment på hans router. Hur hittar jag mac adress? Redigerat 15 Augusti 2010 av Draghon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 15 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2010 Tryck WinK + R. Skriv "cmd", tryck OK. Skriv "ipconfig /all", tryck enter. Din dators MAC-adress står vid "Fysisk adress". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JespOL Skrivet 15 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2010 Ska jag klistra in 00-00-00-00-00-00-00-E3 i grannes router? http://dl.dropbox.com/u/9317312/Untitled.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 15 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2010 Beror på vad han har för router serru ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 15 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2010 Du kollar på fel anslutning. Kolla den fysiska adressen på Trådlös anslutning(eller något liknande) istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Racoon14 Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 Beror på vad han har för router serru ;) Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JespOL Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 Just nu är jag inkopplad direkt i mitt adsl modem. Men när jag är ansluten till mitt trådlösa, ska jag kolla då vad mac adressen är på i cmd? Och sen klistra in mac adressen då i min grannes? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zDi Skrivet 16 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2010 Är det inte bara Trådlös nätvärksanslutning > Dubbel klicka på grannens anslutning > Klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JespOL Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 Nä för om jag gör det då står det bara " Det gick inte att ansluta till V8 ". Det heter V8. Men om jag går in i hans router, och sen wireless. Då står det allow users eller något. Och då måste jag klistra in Mac adressen sen i hans router. Har Remote Management :P När jag är ansluten till mitt egna trådlösa internet, ska jag skriva in cmd /all då och sen kolla fysiska adressen i cmd? Och klistra in den i grannens router? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 Nä för om jag gör det då står det bara " Det gick inte att ansluta till V8 ". Det heter V8. Men om jag går in i hans router, och sen wireless. Då står det allow users eller något. Och då måste jag klistra in Mac adressen sen i hans router. Har Remote Management :P När jag är ansluten till mitt egna trådlösa internet, ska jag skriva in cmd /all då och sen kolla fysiska adressen i cmd? Och klistra in den i grannens router? ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.