Hoppa till innehåll

Trådlöst

coolguy56

Rekommendera inlägg

Hej, jag har ej trådlös uppkoppling idag, DVS att jag har sladd från modemet till datorn. Men nu vill jag ha trådlöst. det jag hade tänkt var att jag ska ha som det är idag fast istället för att ha ena enden av ethernet kabeln i datorn så skulle jag ha den in kopplad i en "grej" som sänder ut trådlöst dvs att jag kan spela xbox och sitta vid datorn trådlöst uppkopplat. Jag skulle även vilja att man ska kunna surfa med sladd också så att om en kompis tar med sig sitt xbox som inte har wi-fi så skall han kunna koppla upp sig med ethernet kabel till den där "grejen". och det ska även gå att använda både dator och 2 xbox samtidigt.

Så nu undrar jag om det är en sådan här som jag ska ha: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=153033208

kom järna med andra lösningar. och kommer kvaliten på uppkopplingen att påvärkas mycket om man har så många skarvar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, det är förmodligen en sån router du ska ha, men hastigheten genom trådlöst kommer inte vara så bra när det gäller spelande. Men en router brukar ha ungefär 4 ethernet utgångar som du kan använda till olika grejer. Du behöver alltså inte ha allting till det trådlösa.

Har din xbox wireless "dosa" då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, det är förmodligen en sån router du ska ha, men hastigheten genom trådlöst kommer inte vara så bra när det gäller spelande. Men en router brukar ha ungefär 4 ethernet utgångar som du kan använda till olika grejer. Du behöver alltså inte ha allting till det trådlösa.

Jag har det nya xboxet, så den har inbyggd wi-fi.

och vad borde jag köpa om jag ska spela online på mitt xbox?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har det nya xboxet, så den har inbyggd wi-fi.

och vad borde jag köpa om jag ska spela online på mitt xbox?

Jadu, en router som du sa (om ni inte redan har) och sen Xbox Live Guld.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså jag menar att när du sa att hastigheten inte kommer vara så bra när jag spelar, så undrade jag vad jag borde ha för att inte hastigheten skulle vara så låg.

Alltså när du har trådlöst till xboxen så kommer det bli segare. Det är alltså bättre med sladd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså jag menar att när du sa att hastigheten inte kommer vara så bra när jag spelar, så undrade jag vad jag borde ha för att inte hastigheten skulle vara så låg.

Alltså när du har trådlöst till xboxen så kommer det bli segare. Det är alltså bättre med sladd.

kommer det att bli mycket segare? den där "grejen" kommer att stå typ 1 meter ifrån xboxet så tycker du att jag borde ta en sladd från den där "grejen" till xboxet istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kommer det att bli mycket segare? den där "grejen" kommer att stå typ 1 meter ifrån xboxet så tycker du att jag borde ta en sladd från den där "grejen" till xboxet istället.

Njaa kanske inte så mycket segare, men lite tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har nu köpt en router, och när jag stoppar i cd skivan så får jag upp punkter som jag ska fixa innan jag ska klicka på nästa. Det stod:"du behöever lösenord och användarnamn från din internet levrantör. detta brukar finnas i välkomstpaket som du fick från internett levratören"

å jag tror jag inte har kvar det, å jag viste inte att det fanns ett lösenord ens.

Jag har telia 14-24. och router d-link dir-615 ca 400

Vart kan jag få reda på vad jag har för lösen och användarnamn. å varf ska routern behöva ved det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...