kattus Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 Hej, nu när min dator är tillbaka och jag bara väntar på att mina nya delar ska komma så har jag dragit in mammas dator in i mitt rum. Problemet är, den verkar inte förstå att den ska jobba. Jag startar msn och den är på typ 1- 30% cpu användning. Och självklart slutar ju msn att svara och den går ner till 0 - 10%. Även firefox är ju känd för att ta lite cpu också, slutar ju såklart att svara och den går ner till 0%... Men när den börjar svara igen slänger den upp dig i 100% och skiten blir totalt cp och börjar öppna gamla saker... Och då slutar den såklart att svara igen... -.-" Vad jag vet vad som finns i datorn: Processor: AMD Athlon Processor LE-1620 2.40 GHz Installerat ram: 1GB (895 MB går att använda) Graffikort: Inget alls Hårddisk: 160GB Operativsystem: Windows 7 Ultimate 64-bit (orkade inte köpa ännu ett exemplar) Den har inte alltid varit såhär, började typ förra veckan. Jag har stängt av alla "bling bling" effekter som animationer och allt genomskiligt medmera... Får fan rage på skiten, 1 mindre cola burk att panta iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 (redigerat) använd w7 32bit istället, eller xp sen så har den ett grafikkort. Redigerat 17 Augusti 2010 av NuPallarJag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 1 gb räcker inte för W7. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Afrokines Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 (redigerat) Installera Windows XP eller Linux istället, den datorn är för svag för Windows 7. Redigerat 17 Augusti 2010 av Radiohead Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 1 gb räcker inte för W7. Installera Windows XP eller Linux istället, den datorn är för svag för Windows 7.var bara tvungen att motbevisa er Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 1GB räcker inte för W7 x64. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Afrokines Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 Installera Windows XP eller Linux istället, den datorn är för svag för Windows 7. var bara tvungen att motbevisa er *bild* *bild* Ok då, 32-bitars Windows 7 med aero avstängt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 17 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 (redigerat) sen så har den ett grafikkort.Och om jag redan har öppnat den och kollat? <_< Det enda PCI kort den har är nätverkskortet... Och jag funderar på XP till den... Redigerat 17 Augusti 2010 av XxMENLOLxX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 Klart som fan du har ett grafikkort, men det är kanske integrerat i moderkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 17 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 Klart som fan du har ett grafikkort, men det är kanske integrerat i moderkortet.Då är det ju inte ett "kort" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 Grafikkrets då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 17 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2010 Grafikkrets då?typ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.