Hoppa till innehåll

Hur Hittar Man Latias I Sapphire

Muggebigge

Rekommendera inlägg

Hej! Jag har letat efter Latias jätte länge och kan någon som har fångat den klistra/skriva en guide. Jag undrar om man ska möta vilda pokemon och hoppas att det är den.

Åk runt i vattnet och leta.

När jag letade efter min så letade jag säkert i en timme elr något utan att hitta nån så jag gav upp och bestämde mig för att försöka hitta en shiny registeel istället.

Jag åkte för att fånga en Relicant och på vägen dit kom latias fram ^^_

Så leta framför allt i vattnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! Jag har letat efter Latias jätte länge och kan någon som har fångat den klistra/skriva en guide. Jag undrar om man ska möta vilda pokemon och hoppas att det är den.

Åk runt i vattnet och leta.

När jag letade efter min så letade jag säkert i en timme elr något utan att hitta nån så jag gav upp och bestämde mig för att försöka hitta en shiny registeel istället.

Jag åkte för att fånga en Relicant och på vägen dit kom latias fram ^^_

Så leta framför allt i vattnet.

ska man använda någon repel?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör så här, ta en pokemon som har moven "Sweet Scent" och ta en pokemon med en attack som gör så han inte kan fly, sen köper du ganska många "Hyperballs" och en "Super Repel".

gå ut till gräs andvänd "Sweet Scent" och "Super Repel" sen bara går du runt.

*facepalms*

Om du använder Sweet Scent så skiter den fullständigt i vilken Repel du än använder.

Och vad är en Hyper ball? Det finns verkligen inte i något pokemonspel alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Med den metoden hittade både jag och min kompis latios på första försöket.

Nej sweet scent bryr sig inte om ifall man andvänder repel, men den lockar till sig rare pokemon vad jag har förstått och repel gör så du inte möter svaga.

Jag menade "Ultra ball", blandade ihop hyper potion med ball.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...