Hoppa till innehåll

Vilken Crossmoppe?

Proccito

Rekommendera inlägg

Tjenare

Jag står i ett svårt beslut.

Jag vet inte längre vilken moppe jag ska ha

Först ville jag ha en Honda MT5, men min pappa säger att jag ska ha en Derbi Senda eller Zenda eller hur det nu stavas, och så har jag fått reda på att Yamaha DT50 är en bra nybörjar-moppe.

Så jag undrar vilken moppe jag ska ha, eller om det finns en annan moppe jag kan köpa (Helst crossmoppe)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker du ska satsa på antingen yamaha dt50n eller honda mt5. Båda är rätt lätt att meka med.

Om du väl kommer till en grusplan eller så och du vill leka med den där så rekommenderar jag MT5an ändå, då den väger mycket mindre. Sen så är DT50n mkt skön att köra!

Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att gamla mopeder har skönare ljud också :P

Glömde en sak, DTn har en större tank, så med den kan du köra längre utan att tanka också, det är skönt.

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker du ska satsa på antingen yamaha dt50n eller honda mt5. Båda är rätt lätt att meka med.

Om du väl kommer till en grusplan eller så och du vill leka med den där så rekommenderar jag MT5an ändå, då den väger mycket mindre. Sen så är DT50n mkt skön att köra!

Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att gamla mopeder har skönare ljud också :P

Glömde en sak, DTn har en större tank, så med den kan du köra längre utan att tanka också, det är skönt.

ok

men vet du fler skillnader mellan MT5 och DT50?

liksom "MT5 är bra på det och det som DT50 inte kan, men DT50n kan det och det"?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...