Proccito Skrivet 10 September 2010 Rapport Dela Skrivet 10 September 2010 Tjenare Jag står i ett svårt beslut. Jag vet inte längre vilken moppe jag ska ha Först ville jag ha en Honda MT5, men min pappa säger att jag ska ha en Derbi Senda eller Zenda eller hur det nu stavas, och så har jag fått reda på att Yamaha DT50 är en bra nybörjar-moppe. Så jag undrar vilken moppe jag ska ha, eller om det finns en annan moppe jag kan köpa (Helst crossmoppe) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 10 September 2010 Rapport Dela Skrivet 10 September 2010 (redigerat) Jag tycker du ska satsa på antingen yamaha dt50n eller honda mt5. Båda är rätt lätt att meka med. Om du väl kommer till en grusplan eller så och du vill leka med den där så rekommenderar jag MT5an ändå, då den väger mycket mindre. Sen så är DT50n mkt skön att köra! Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att gamla mopeder har skönare ljud också :P Glömde en sak, DTn har en större tank, så med den kan du köra längre utan att tanka också, det är skönt. Redigerat 10 September 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 10 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 September 2010 Jag tycker du ska satsa på antingen yamaha dt50n eller honda mt5. Båda är rätt lätt att meka med. Om du väl kommer till en grusplan eller så och du vill leka med den där så rekommenderar jag MT5an ändå, då den väger mycket mindre. Sen så är DT50n mkt skön att köra! Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att gamla mopeder har skönare ljud också :P Glömde en sak, DTn har en större tank, så med den kan du köra längre utan att tanka också, det är skönt. ok men vet du fler skillnader mellan MT5 och DT50? liksom "MT5 är bra på det och det som DT50 inte kan, men DT50n kan det och det"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 10 September 2010 Rapport Dela Skrivet 10 September 2010 Är inte så skillad i området men vad jag har läst så.. DT50: Bättre stötdämpning. Hållbarare Ram. Större tank. MT5: Bättre att trimma med. Lättaste. Tja, det var väl det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 10 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 September 2010 så mt5 är bättre på väg och dt50 i skogen och sånt eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 10 September 2010 Rapport Dela Skrivet 10 September 2010 Kan inte säg att mt5an är bättre på väg. Det är väl rätt lika där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 10 September 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 September 2010 Men hur är det med Derbi då? Finns det något bra med den? Är den en bra nybörjar moppe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 10 September 2010 Rapport Dela Skrivet 10 September 2010 Jag vet inte riktigt, men jag tycker iaf du ska satsa på en DT eller MT5a. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 10 September 2010 Rapport Dela Skrivet 10 September 2010 Mt5ans koppling är starkare än DTns har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 10 September 2010 Rapport Dela Skrivet 10 September 2010 Jo, det glömde jag bort. Dock så är inte DTns koppling dålig, har aldrig behövt bytt den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 10 September 2010 Rapport Dela Skrivet 10 September 2010 Det är väl när man kör ganska trimmat man märker det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 12 September 2010 Rapport Dela Skrivet 12 September 2010 Mt5. Nuff said. Banish: Ja, det har du alldeles rätt i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.