Hoppa till innehåll

Internet

Gäst juniorjesper

Rekommendera inlägg

Gäst juniorjesper
Skrivet (redigerat)

Hejsan. Jag bor i hälsingland och där är det ju helt öde. Men min farbror bor i Märsta och han har en Fiber kontakt i hallen. Men den har gått sönder p.g.a att när kabeln låg där, så ibland fastnade man i den och sånt så fiber kontaken är trasig.

De sa att typ om den hade gått sönder på annat sätt så skulle han typ få betala själv.

Men om några veckor eller så kommer de att de ska typ tapetsera om alla lägenheter. Och då ska vi fråga om dom kan laga Fiber kontakten.

Om de fixar Fiber kontakten, så ska vi ha en dator på ballkongen som vi har teamviewer på och kommer stå på 24/7 och bara stå och ladda ner + att jag ska ha en Cs 1.6 server medmera...

Men.

Hur mycket tror ni han måste betala om han måste det?

Tror ni dom som kommer och renoverar lägenheten kan laga det?

Och vad ska vi ha för operatör?

Själv tänkte jag på BBB, men idag kollade vi på det hemma hos mig. Då tänkte vi byta ifrån 1,5 - 2 Mb/sek (ljusnet, 249 kr) till BBB 24 Mb/sek 249 kr. Fast sen så såg vi att det blev dyrare efter a couple of months.

Och hur mycket UPLOAD är det på BBB fiber 100?

Skulle vilja ha ett 100/100 Fiber.

Min farbror typ frågade mig om vi skulle ha Fiber och det han har nu (Tele2 24 MB/sek) men jag sa att Fiber räckte. Har jag rätt? Inte behövs det två stycken va?

Tacksam för svar och snabba x)

Redigerat av juniorjesper
Skrivet

Hejsan. Jag bor i hälsingland och där är det ju helt öde. Men min farbror bor i Märsta och han har en Fiber kontakt i hallen. Men den har gått sönder p.g.a att när kabeln låg där, så ibland fastnade man i den och sånt så fiber kontaken är trasig.

De sa att typ om den hade gått sönder på annat sätt så skulle han typ få betala själv.

Men om några veckor eller så kommer de att de ska typ tapetsera om alla lägenheter. Och då ska vi fråga om dom kan laga Fiber kontakten.

Om de fixar Fiber kontakten, så ska vi ha en dator på ballkongen som vi har teamviewer på och kommer stå på 24/7 och bara stå och ladda ner + att jag ska ha en Cs 1.6 server medmera...

Men.

Hur mycket tror ni han måste betala om han måste det?

Tror ni dom som kommer och renoverar lägenheten kan laga det?

Och vad ska vi ha för operatör?

Själv tänkte jag på BBB, men idag kollade vi på det hemma hos mig. Då tänkte vi byta ifrån 1,5 - 2 Mb/sek (ljusnet, 249 kr) till BBB 24 Mb/sek 249 kr. Fast sen så såg vi att det blev dyrare efter a couple of months.

Och hur mycket UPLOAD är det på BBB fiber 100?

Skulle vilja ha ett 100/100 Fiber.

Min farbror typ frågade mig om vi skulle ha Fiber och det han har nu (Tele2 24 MB/sek) men jag sa att Fiber räckte. Har jag rätt? Inte behövs det två stycken va?

Tacksam för svar och snabba x)

¨'

Borde la räcka med bara 100/100 fiber

Gäst juniorjesper
Skrivet

Mm. Vet nu hur jag ska göra. Fick hjälp :P

Jag har hört att BBB är dåligt :&

Vilken 100/100 operatör tycker ni jag ska ha. Lägenhet < Märsta

Skrivet

Mm. Vet nu hur jag ska göra. Fick hjälp :P

Jag har hört att BBB är dåligt :&

Vilken 100/100 operatör tycker ni jag ska ha. Lägenhet < Märsta

BBB regerar den största delen av norra Stockholms förort. Vet inte om det finns andra 100/100 leverantörer här ens.

BBB är inte dåligt, bästa leverantören jag använt iaf.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...