Hoppa till innehåll

Pokémon Attackcombos

Antonioz

Rekommendera inlägg

Hej.

Tyckte att vi kunde ha en tråd där vi delar med oss av tips på olika movesets på olika pokémon som vi själv använder och tycker är bra.

Vet att det finns många liknande trådar men ingen har blivit särskilt populär och de börjar bli rätt gamla.

Jag börjar med ett moveset jag såg i battle frontier.

En Blissey med Minimize, Defence curl, Softboild och metronome, börja med att använda många minimize tills motståndaren missar i stort sett hela tiden, använd sen många defence curl och försök sen att ta död på din motståndare med metronome.

Tack vare Blissys höga Hp och med softboild som bara kan få upp hp:n igen om den skulle sjunka kommer denna blissy bli mycket kraftfull.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr föredrar jag inte defensiva strategier, jag ersätter alltid attacker som defence curl osv med de offensiva attackerna. T.ex så har min Swampert kunnat mud shot ganska länge, jo för det hjälper när jag möter elektriska typer av pokemon.

Min strategi med Empoleon är att få ner min motståndarens hp så mycket som möjligt, men eftersom Empoleon inte är så snabb så brukar avslutet handla om en Aqua Jet då jag får börja först med attacken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...