💬
Logga in
Fuska.se

Tjänar Ni Pengar? + Månadspeng/veckopeng

55 svar · startad

Nivå 4 · Lärling

Sant, 1050 är alldeles för lite. Har hört rykten om att studiebidragen ska sänkas till 800-850 nästa år (p.g.a moderaterna).

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag fick för 3 år sedan 300kr/månad när jag gjorde att föräldrarna bad mig om (tvätta, diska m.m, och om jag struntade i det så fick jag ingenting

Men sedan så införde morsan att jag skulle skriva upp allt jag gjort hemma som det var förut, och då fick jag mellan 3-500kr beroende årstid och hur mycket jag var hemma, så "lönen" varierade

Men för ca 9 månader sedan så blev jag lat och orkade inte att skriva upp vad jag gjort så jag har inte fått något sedan dess, så jag ska be morsan att vi ska gå tillbaka till det gamla systemet igen

Det har lett till att jag börjat använda pengar med sunt förnuft, köpa det jag vill ha, men inte massa skräp som bara ligger ilådor resten av livet (kan även vara snabbmat som jag stack iväg och köpte med kompisarna för)

Så nu lägger jag ut 20-50kr varje månad, men snart ska jag slösa pengar till Black Ops nu i November, fast det är defenitivt värt det. ;)

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Sant, 1050 är alldeles för lite. Har hört rykten om att studiebidragen ska sänkas till 800-850 nästa år (p.g.a moderaterna).

Hoppas fan att det inte stämmer. Det räcker knappt till kläder nu, och jag köper ändå oftast billiga kläder.
Nivå 5 · Fuskare

1050kr av studiebidrag, Räcker inte till mycket enligt mig. Borde verkligen höjas.

Annars får jag också lite om jag skulle behöva.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Man har möjlighet att söka om lite mera pengar.

Det är anledningen till att man inte ska ge höga summor studiebidrag till tonåringar med väldigt rika föräldrar.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Studiebidrag 1050 kr.

Drog in en rätt bra summar i somras med, 11k på 3 veckor :)

1 Nov 2010

I år har jag dragit in runt 12 tusen från studiebidrag och runt 35 tusen i somras p.g.a ett ärr som jag fått.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jobbar och får lön.

Nivå 5 · Fuskare

Studiebidraget. Jag kommer att söka jobb till sommaren så jag kan få in lite extra. Jag gör inte av med studiebidraget, men jag hatar att sitta hemma i 10 veckor utan att göra nåt.

200 kr i månadspeng.

4 Nov 2010
Nivå 2 · Novis

Får studiebidrag på 1050 kr. ;)

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Får barnbidraget varje månad.

Barnbidrag vid nitton års ålder? Ouch.

Han är egentligen inte 19.

Neji hani äri typi tolvi trori jagi.

F.ö. får jag månadspeng på 300:-

Nivå 4 · Lärling

månadspeng på 700kr

Nivå 7 · Fuskare

Månadspeng på 200:-, men mina föräldrar betalar för godis, biobiljetter och sådant.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Studiebidraget. Jag kommer att söka jobb till sommaren så jag kan få in lite extra. Jag gör inte av med studiebidraget, men jag hatar att sitta hemma i 10 veckor utan att göra nåt.

Varför stämmer alltid allt du skriver in på mig?

OnTopic: Som ^.

9 Nov 2010
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Får 300kr i månadspeng. Tycker det är rätt bra summa för min ålder.

Betalar: Mat i skolan (om jag äter nån annan stans än skolmaten), godis läsk osv, kuber (speedcubing), spel. Och så mer jag inte kommer på just nu.

Hur ammal är du.

Själv har jag bara en 100lapp i månadspeng. Går i 6:an och tycker det är jävligt lite. Har försökt höja den men min morsa är ju värdelös.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Betalar: Mat i skolan (om jag äter nån annan stans än skolmaten), godis läsk osv, kuber (speedcubing), spel. Och så mer jag inte kommer på just nu.

Hur ammal är du.

Själv har jag bara en 100lapp i månadspeng. Går i 6:an och tycker det är jävligt lite. Har försökt höja den men min morsa är ju värdelös.

Visa respekt åt dina föräldrar, sketunge.

100kr är för mycket för någon som går i 6an, vafan ska du ens köpa för dom pengarna?

När jag gick i sexan fick jag 20 kr varje vecka, dom sparade jag ihop och köpte pokemonkort eller ps2 spel, och jag var nöjd.

Nu får jag inga pengar, men när jag väl behöver pengar eller något annat så ser mina föräldrar oftast till att jag får det.

10 Nov 2010
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hur ammal är du.

Visa respekt åt dina föräldrar, sketunge.

100kr är för mycket för någon som går i 6an, vafan ska du ens köpa för dom pengarna?

När jag gick i sexan fick jag 20 kr varje vecka, dom sparade jag ihop och köpte pokemonkort eller ps2 spel, och jag var nöjd.

Nu får jag inga pengar, men när jag väl behöver pengar eller något annat så ser mina föräldrar oftast till att jag får det.

Lol, nuförtiden spelar man inte pokemon...

Och nu spelar folk dyrare spel än skitiga PS2 :)

OnTopic:

Får 1k i månaden.

Får dock betala mobil och sånt själv.

Så det blir typ 600kr i månaden.

14 Nov 2010
Nivå 2 · Novis

350kr månaden x)

kanske för mycket för min ålder...

Nivå 6 · Fuskare

Jag får ingen veckopeng/månadspeng eftersom att jag redan och alltid har fått det jag pekar på av mina föräldrar. T.ex jag ville ha en hundvalp och nu ska jag få en i december :D

Jag tycker att detta är lite mer smidigare än att få pengar varje månad mellan 300-1000kr :D

Under en månad så har mina föräldrar spenderat över 1000kr på mig och min syster och dem själva. :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in