Link1 Skrivet 1 November 2010 Rapport Dela Skrivet 1 November 2010 (redigerat) tja har en gammal ''subwoofer'' som man kan höja och sänka basen på och volym kontrol, den sitter i datorn med vanlig 3,5mm jack om ni fattar? så ljuder går igenom basen till mina högtalare (diskanter)? eller vad man kan kalla det även volym kontroll på högtalarna. men nu om man kan fixa mitt problem. efter som ljuder går genom basen så tar basen även upp allt annat ljud åxå, typ sång osv inte bara bas ljudet. det är en grym bas när det bara är baslåtar men om man lyssnar på någon musik med annat än bara bas så låter det inte lika bra:P är grymt osäker på att det går att göra något åt detta men man kan ju alltid fråga :D MVH: link1 Redigerat 1 November 2010 av Link1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 1 November 2010 Rapport Dela Skrivet 1 November 2010 Du har kopplat in din subwoofer eler vad man ska säga i fel uttag. Den bör sitta i ett 2.1 uttag och inte i "hörlurars" uttaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 1 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 1 November 2010 (redigerat) okej tack, jävla random, jag har 5,1 ljudkort men jag har ingen svart utgång för basen :S EDIT http://www.teknikproffset.se/DATOR/Datorko...isk-utgaang.htm det är mitt ljud kort, har lite andra ljudkort med svart, fast dom är inte kompatibla med windows 7.. hmm får kolla upp det här om du inte kan hjälpa mig med det ljudkort jag har :) Redigerat 1 November 2010 av Link1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 2 November 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 2 November 2010 (redigerat) det löste sig, jag var tvungen att konfigurera högtalarna som 5,1 och sätta basen i den tredie ljud utgången :D Redigerat 2 November 2010 av Link1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 2 November 2010 Rapport Dela Skrivet 2 November 2010 det löste sig, jag var tvungen att konfigurera högtalarna som 5,1 och sätta basen i den tredie ljud utgången :DExactly, har ett likadan =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 2 November 2010 Rapport Dela Skrivet 2 November 2010 det löste sig, jag var tvungen att konfigurera högtalarna som 5,1 och sätta basen i den tredie ljud utgången :DExactly, har ett likadan =D ljudkortsorgy? den svarta kabeln ska inte vara i utgången i mitten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.