Hoppa till innehåll

Hjälp Med Att Uppdatera Hårdvarorna I Datan!


jacken94
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare!

 

Tänkte uppgradera min dator nu, köpte den 2006 och ja, nu hänger den inte riktigt med längre!

 

Delar som sitter i nu:

 

Nvidia nforce4

AMD Athlon 64 x2 dual core 4600+ 2,41gHz, socket 939(inte säker)

Nvidia geforce 7800GTX 256mb.

2gb ram, ddr 4st 512mb.

4st hårdiskar på 250gb styck.

 

Ge tips på vad ni tycker jag ska göra med den. Vill kunna nyare spel utan att det hackar.

kan tänka mig att lägga några tusen på att få ihop det:)

 

Somsagt ge alla förslag ni kan komma på !

 

Over and Out

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pong218

Det är bara att sälja den på blocket för 600 kanske sedan köpa en ny. Hårddiskarna ligger de på 7200 rpm? Ligger de på 5400 är det bara att köpa helt nya saker det vill säga en helt ny dator. Då processorn inte går att uppgradera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I princip hela datorn måste bytas ut, bortsett från hårddiskarna samt dvd spelaren och möjligtvis chassin kan vara kvar.

okej, fan va surt:p

 

nytt grafikkort, ram?

Tror processorn är för dålig med!

 

Det är bara att sälja den på blocket för 600 kanske sedan köpa en ny. Hårddiskarna ligger de på 7200 rpm? Ligger de på 5400 är det bara att köpa helt nya saker det vill säga en helt ny dator. Då processorn inte går att uppgradera.
Fan va surt att den inte är värd mer:p Är en kommundator som kostar rektigt mycket, va dock 2006 vi köpte den.

Hur kollar jag vilken rpm hårddiskarna ligger på?

 

Har du något tips på nya dator jag skulle kunna köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pong218

Nja, det är ju en en pavilion som du har tror jag iaf med tv kort 7.1 ljud osv. Du får nog lite mer än 600 skulle jag tro närmare 2000 iaf skulle jag tro om du har tur. Priset är långt på datorer som är äldre då de inte klarar något av dagens spel utan endast klarar just lite äldre på låg grafik och så. Sedan kan du ju få en hyffsad dator för 6000 som iaf maxar de flesta spelen.

 

EDIT: spar en hdd iaf du skall sälja den! Då de flesta som köper en komplett dator inte har en aning om hur de sätts i.

Redigerat av pong218
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det är en riktig härlig dator för 5 år sen.

 

Du får öppna chassin och kolla specifikationerna på hårddisken, brukar vara en stor etikett fastklistrad.

Sen får du prata om en budget om vi ska lägga ihop en dator till dig efter dina behov.

Mellan 5-10k kan jag lägga ner:)

 

Nja, det är ju en en pavilion som du har tror jag iaf med tv kort 7.1 ljud osv. Du får nog lite mer än 600 skulle jag tro närmare 2000 iaf skulle jag tro om du har tur. Priset är långt på datorer som är äldre då de inte klarar något av dagens spel utan endast klarar just lite äldre på låg grafik och så. Sedan kan du ju få en hyffsad dator för 6000 som iaf maxar de flesta spelen.

 

EDIT: spar en hdd iaf du skall sälja den! Då de flesta som köper en komplett dator inte har en aning om hur de sätts i.

datorn jag har heter fujitsu simens scaleo X.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...