💬
Logga in
Fuska.se

Allmänt Om §9

34 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

"Vid registrering samt vid inställning av kön och ålder så skall korrekta uppgifter uppges, användaren som inte gör detta riskerar varning eller avstängning."

Jag ser folk som bryter mot denna del av paragrafen dagligen, men jag har en känsla att inget görs åt saken då de fortfarande har kvar samma angivna ålder som tidigare.

Varför görs inget åt saken? (det kanske det görs då, men men)

"Det är även strängt förbjudet att röja en annan användares identitet på Fuska på något som helst vis eller att sammankoppla användarens eventuella konton publikt."

Har sett brott mot "sammankoppla användarens eventuella konton publikt." i ett gruppforum.

När jag såg det inlägget hade jag ingen aning om att det var ett regelbrott och det blev därför inte anmält.

Men vad spelar det för roll om man berättar för andra att t ex member hade minst 5 konton till?

Kort sammanfattning:

Varför bestraffas inte folk som "ljuger" om sin ålder?

Varför får man inte sammankoppla en användares eventuella konton publikt, det spelar ju ingen större roll.

Nivå 0 · Nykomling

Kände till regeln om att man inte fick sammankoppla en användares användare publikt, men om åldern visste jag inget. Jag ändrar väll tillbaka. :)

Nivå 0 · Nykomling

Så vitt jag vet har ingen blivit varnad för detta.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Registrerad: 13/11-2010

Jag tror dig

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Registrerad: 13/11-2010

Jag tror dig

Nu är det så att jag har... tidigare erfarenheter av forumet kan vi säga.
Nivå 0 · Nykomling

Upptäckte denna regel nyligen, så böt därmed till min korrekta ålder - 45 år.

16 Nov 2010
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

bytte*
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

bytte*

Bytte, böt, nyste, nös, fnyste, fnös- vem bryr sig.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

bytte*

Jag gör ju det tydligen, annars skulle jag inte rättat, eller hur?
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

bytte*

Jag gör ju det tydligen, annars skulle jag inte rättat, eller hur?

Min poäng var att det inte är fel, det är en språklig variation, jag kunde inte bry mig mindre om du bryr dig eller inte
Nivå 0 · Nykomling

Dubbelanvändare borde stängas av direkt utan varning och ge den "riktiga" användare en varning eller 2.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

bytte*

Böt är en av Svenska Akademien helt accepterad böjning av byta. Visserligen anges den som dialektal, men fortfarande helt korrekt.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling Bossen Admin

Det stämmer att regelbrott mot kön och ålder just nu inte hanteras. På de andra punkterna så tas det hårt däremot. Däremot så är det möjligt att det kommer att tas hårdare på kön och ålder framöver alt. att regeln tas bort.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

bytte*

Böt är en av Svenska Akademien helt accepterad böjning av byta. Visserligen anges den som dialektal, men fortfarande helt korrekt.

Coolio, det lät bara otroligt mycket fel och när jag kollade upp det så stog det bara bytte, såg inte böt någonstans.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

bytte*

Var det inte du som hatade alla P12 som rättade din svenska?
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #16

Ni kan gärna ta och sluta spamma ner tråden med offtopic inlägg.

Trevligt att få feedback från självaste chefen själv. =)

Men det med att man inte får sammankoppla användare då?

Säger som jag sa tidigare:

Vad spelar det för roll om man berättar för andra att t ex member hade minst 5 konton till?

Om informationen finns ute redan så är de nog den anklagade användaren själv som har hintat att han har flera användare precis som misterx gjorde här:

http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1820966

Om jag nu hittar hans andra konto, varför får jag inte berätta det för andra?

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Om jag nu skulle haft en annan användare så finns det väl ingen regel som säger att du inte får avslöja den? Men du kan ju inte bevisa vilken annan användare jag har om jag nu har en, utan det skulle bara leda till ryktesspridning om alla anklagade varandra för att vara andra användare. Men om någon gått ut med att ha en annan användare så är det ju inget fel av dig att påpeka det för nån annan.

Jag har lyckats räkna ihop 9 konton hos Member har jag för mig, och jag gör ju inget mot fuskas regler om jag namnger alla dem.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Om jag nu skulle haft en annan användare så finns det väl ingen regel som säger att du inte får avslöja den? Men du kan ju inte bevisa vilken annan användare jag har om jag nu har en, utan det skulle bara leda till ryktesspridning om alla anklagade varandra för att vara andra användare. Men om någon gått ut med att ha en annan användare så är det ju inget fel av dig att påpeka det för nån annan.

Jag har lyckats räkna ihop 9 konton hos Member har jag för mig, och jag gör ju inget mot fuskas regler om jag namnger alla dem.

"Det är även strängt förbjudet att röja en annan användares identitet på Fuska på något som helst vis eller att sammankoppla användarens eventuella konton publikt."

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

När las det till? Aldrig sätt det förut.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

När las det till? Aldrig sätt det förut.

Självklart inte, du reggade för 3 dagar sen :o
🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.