Layton Skrivet 16 November 2010 Rapport Dela Skrivet 16 November 2010 Tja! Som rubriken lyder, vilket är det coolaste trumsolot eller vilken låt har det coolaste trumsolot? Sheila E och Prince Kolla också basen i början! Whoops, sorry det gick inte så bra, länken funkar inte. Men sök på youtube med texten Sheila E and Prince Drum Solo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 16 November 2010 Rapport Dela Skrivet 16 November 2010 Behöver inte säga så mycket mer än så. Danney Carey är najs också, speciellt i Rosetta Stoned. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 16 November 2010 Rapport Dela Skrivet 16 November 2010 (redigerat) Redigerat 16 November 2010 av Symptom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 November 2010 Rapport Dela Skrivet 16 November 2010 (redigerat) Nästan hela låten är ett trumsolo! Redigerat 16 November 2010 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 16 November 2010 Rapport Dela Skrivet 16 November 2010 Nästan hela låten är ett trumsolo! Man får ju inte heller glömma att solot är typ 10-15 minuter långt, iaf live :D OnT - Moby Dick och Bonzo's Montreux (John Bonham - Led Zeppelin) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 November 2010 Rapport Dela Skrivet 16 November 2010 (redigerat) Jag skulle vilja slå ett slag ( B) ) för Def Leppards trummis, Rick Allen. Han är bättre med en arm en vad de flesta är med två. Det är inte ett trumsolo på så sett, utan en intervju/dokumentär. Men han demonstrerar sina skillz. http://www.youtube.com/watch?v=RgpYL0p5ER4...feature=related Sedan så vill jag även lyfta fram typ allt Ginger Baker och Keith Moon (särskilt My Generation) någonsin har spelat. Sjukt bra. Edit: In fact, så har jag nämnt alla mina favorittrummisar (Bonham, Allen, Baker och Moon) i den här tråden. Endast Dave Grohl saknas! Redigerat 16 November 2010 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 16 November 2010 Rapport Dela Skrivet 16 November 2010 Behöver inte säga så mycket mer än så. ^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.