Hoppa till innehåll

Arbetsliv Vs Studentliv


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

Det var ganska länge sen,men jag kommer ihåg att studentliv hade schyssta frisyrer till simmarna, speciellt en tupp-kam åt killarna eller så tänker jag på nattliv...kommer inte ihåg tyvärr... :(

 

Mmm, nattliv har en jättesnygg uppkam till killarna. Men har tjerna några snygga frisyrer?

Jag har alltid önskat ett stort långt lockigt hår till simstjejerna, men inga expansionen har det...

 

Man kan ladda ner asnygga frisyrer till tjejerna, men ingen bra idé om man är rädd om grafiken i The Sims 2.

Kanske finns nån ny till dom här två: Studentliv och Arbetsliv.

 

Japp, jag vågar inte ladda ner, för vi gjorde det en gång, vi laddade ner Ford-bilar till sims och vår dator blev helt pajad :(

Men, till exempel, the sims 2 herrgård och trädgård har massa jättefina frisyrer till simmarna ;)

Har hört att man kan ha robotar i Arbetsliv.

Är det bra?

 

Har haft det. Dom kan gifta sig med varandra men kan inte bygga några barn.

Dessutom så måste dom laddas en lång period ibland.

Dom är som vanliga simmar, bara att deras röster låter dataaktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Aa.

Men jag har ju redan Livet i Lägenhet och Fritid så då kan man ju få zombie, så jag har ju redan zombies.

hmm, jag får ser vad det blir...

Man kan faktiskt få zombie utan fritid. Det har jag fått i alla fall.

För dom som vill veta:

1. Döda en sim.

2. Skriv FAMILYFUNDS FAMILJENMAN PENGAVÄRDE i fuskrutan. Skriv 3000 vid pengavärde (Om du inte redan har alltså)

3. Skriv unlockcareerrewards i fuskrutan.

4. Välj återuppväckotronen och sätt den nånstans i huset.

5. Ring liemannen på återuppväckotronen.

6. Han säger att han återuppväcker simmen du valt i utbyte mot mycket pengar. Ge honom bara 3000 simdaler. Då så säger han att han ska återuppliva simmen, men det blir inte som du hade tänkt dig.

7. Grattis! Du har en zombie!

 

OBS! Om du råkar få en zombie fast du inte vill, it's too bad. Även om du dödar simmen och försöker återuppliva med mycket pengar, så blir det alltid en zombie. Så se till att du ger liemannen rejält med pengar om du inte vill att det ska hända! (Tro mig, har försökt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aa.

Men jag har ju redan Livet i Lägenhet och Fritid så då kan man ju få zombie, så jag har ju redan zombies.

hmm, jag får ser vad det blir...

Man kan faktiskt få zombie utan fritid. Det har jag fått i alla fall.

För dom som vill veta:

1. Döda en sim.

2. Skriv FAMILYFUNDS FAMILJENMAN PENGAVÄRDE i fuskrutan. Skriv 3000 vid pengavärde (Om du inte redan har alltså)

3. Skriv unlockcareerrewards i fuskrutan.

4. Välj återuppväckotronen och sätt den nånstans i huset.

5. Ring liemannen på återuppväckotronen.

6. Han säger att han återuppväcker simmen du valt i utbyte mot mycket pengar. Ge honom bara 3000 simdaler. Då så säger han att han ska återuppliva simmen, men det blir inte som du hade tänkt dig.

7. Grattis! Du har en zombie!

 

OBS! Om du råkar få en zombie fast du inte vill, it's too bad. Även om du dödar simmen och försöker återuppliva med mycket pengar, så blir det alltid en zombie. Så se till att du ger liemannen rejält med pengar om du inte vill att det ska hända! (Tro mig, har försökt).

 

Bra! När man återuppliver i Fritid beror det på hur mycket vän man är med simmen man vill återuppliva...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du kan återuppliva i studentliv också :P

Då betalar du liemannen några simdaler genom en telefon. så han kan återuppväcka simmen

Men du måste betala tillräckligt mycket för att simmen ska bli männsklig, eller så blir simmen en zombie

men ju mer pengar du har, desto mer måste du betala, det är som att du måste betala en viss procent av dina tillgångar oftast, men jag tror att ju mer pengar desto mindre blir den siffran

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aa, jag fattar, men det är ju ganska onödigt om jag vill ha Studentliv endast för zombie när jag redan har Fritid ovh Livet i Lägenhet...

 

Och, jag har hört att man kan typ plastikoperera sig i Studentliv så att man kan göra sitt ansikte fult till snyggt eller tvärtom...

Är det bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Plastoperations maskinen (fel stavat?) är en karriär belöning och om man är glad nog kan man ändra sin ansikte.

Jag använde alltid simmar som jag själv gjort så jag använde den aldrig.

Okej :)

Men kan man ändra allting, är det liksom bara som i "Skapa en Familj" eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

precis bara att det är en kul grej liksom men det är samma funktion som skapa familj

Fett bra!

Jag är en sån som gillar att spela i flera generationer så när dem vuxna vill ha nya barn, när de redan är skapta, så kan dem bli en jätteful blanding mellan sina föräldar

Men då kan man ju plastikoperera dem!

Vabra ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...