Hoppa till innehåll

Kollektiv Bestraffning.


eXtremE
 Dela

Rekommendera inlägg

I en sån här situation är det värt att anmäla för kollektivbestraffning.

 

Klassen har planerat att åka på klassresa, det är bestämt och skolan har registrerat det i kalendern.

Det är en vecka kvar till klassresan, sommaren har börjat och värmen blir bara starkare hela tiden.

Ett antal 12-13 åringar ifrån klassen bestämmer sig för att ha vattenkrig fast man inte får eller inte har frågat

om tillåtelse.. Er klasslärare eller rektor bestraffar hela klassen med att inte få åka på klassresa.

Då finns möjligheten att anmäla om varje elev har lagt pengar in i kassan.

 

Men det är ert ansvar som spelar på pingisbordet se till och uppföra er, ni får helt enkelt tala om för gappojkarna

att sluta skrika.

 

Ni är inte ensamma om den situationen, alla har vart med om den situationen flera gånger genom sina år i grundskolan, så uppför er nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser det ungefär som att polisanmäla tuggummistöld (ett tuggummi, inte flera).

Haha du fick mig att skratta, vet inte varför. Vilken lärare beter sig inte såhär? Om ni är ett x antal i ett rum så måste ni kunna ta hänsyn till omgivningen, och det gjorde ni tydligen inte. Och då blir alla bestraffade och du får inte spela pingis.

Inser du nu hur barnsligt detta låter?

 

Kollektiv bestraffning är något seriöst när det gäller om större fall, inte om sådana här fall.

Redigerat av ZnK
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ingen. Bryr. Sig.

 

Ja, kollektiv bestraffning är "olagligt" juridiskt sett men det finns inte en person i det här landet som bryr sig om några gnälliga ungar i en skolklass i någon förfallen håla får stanna inne under rasten eller något liknande trams.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol, men lärare är konstiga. Lite som min naturkunskapslärare som rage:ar ut så fort man pratar eller har mobilen framme. Lektionen hade nyss börjat och jag sa en grej till min kompis, tyst. Läraren börjar SKRIKA på oss och säger att vi har "pratat under hela lektionen och måste vara tysta nu" och att vi "förstör för alla andra i klassrummet" fast liksom eh, det är ju läraren som förstör för alla andra i klassen genom att avbryta lektionen för att ställa sig och skrika på oss... :(

 

Men ehehhe, han är ju från trots allt från Tyskland så det är kanske okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol, men lärare är konstiga. Lite som min naturkunskapslärare som rage:ar ut så fort man pratar eller har mobilen framme. Lektionen hade nyss börjat och jag sa en grej till min kompis, tyst. Läraren börjar SKRIKA på oss och säger att vi har "pratat under hela lektionen och måste vara tysta nu" och att vi "förstör för alla andra i klassrummet" fast liksom eh, det är ju läraren som förstör för alla andra i klassen genom att avbryta lektionen för att ställa sig och skrika på oss... :(

 

Men ehehhe, han är ju från trots allt från Tyskland så det är kanske okej.

nästan gång han säger välkommen eller något när ni börjar sträcker du ut armen och skriker "SIEG HEIL"

Då blir han nog glad :D

 

btw så är alla vuxna knepiga, vuxna ska alltid få det bästa, så får vi barn det som blir över.

förvånar mig inte om lärarna gapar och skriker och spelar pingis varje dag när ni inte ser

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...