Hoppa till innehåll

Kollektiv Bestraffning.


eXtremE
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu ligger det till såhär, när vi spelade pingis idag i vårat elevrum så skrek några och då kom en lärare och sa "NU FÅR DET VARA NOG, FRÅN OCH MED NU FÅR NI INTE VARA INNE PÅ NÅGON RAST", detta är ju så kallad kollektiv bestraffning och all from av detta är olagligt och jag sa det, men han svarade bara "Nej, alla skrek så nu ska all ut". Det vara bara 2-3 personer som skrek, vad ska jag göra för att få vara inne på rasterna? Funkar inte att säga till lärarna dom svarar bara "Nej, alla skrek så skyll er själva".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

finns ingenting speciellt man kan göra utan konkreta bevis som tex. inspelning eller dyl. och sedan visa åt högsta hönset (rektorn) ingen ide' att börja göra anmälningar osv. för sådana bagatell saker.

 

Fast vad ska man ändå göra inne på rasterna?, på min tid så var man ute så mkt man bara kunde för att hålla sig pigg i skallen, tycker personligen att det tar mer på krafterna att sitta inomhus (speciellt i skolan vare så) 8h+/5 dar i veckan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haft samma problem. En gång så var det två tjejer som satt och viskade och fnissade under en lektion och då fick ingen rast. Elakt.

I ett sådant fall så kommer alltid lärarna undan med "De förstörde lektionen så att ingen kunde få någon vettig undervisning, därför tar vi igen tiden som vi alla missat". Helt fel enligt mig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...