Hoppa till innehåll

Akut Hjälp Med Dator!

Rekommendera inlägg

Gäst 3495abc
Skrivet

Hej!

Idag när jag kom hem från skolan tänkte jag sätta mej vid datan.

När jag hade startat upp datan och startade skärmen la skärmen av efter ca. 1sek.

Skärmen lyser fortfarande att den är påtänd.

Om jag stänger av skärmen och sätter på den igen funkar den i 1sek innan den blir svart igen.

Vad ska jag göra?

Har jag fått virus?:(

Gäst KawaiiNeko
Skrivet

Verkar vara fel på skärmen, kan du låna en annan skärm (kompis eller nåt) så får du svaret ;)

Gäst 3495abc
Skrivet

Verkar vara fel på skärmen, kan du låna en annan skärm (kompis eller nåt) så får du svaret ;)

Okej, ska prova med en BenQ som jag har till en annan dator.

FYI så är det en Fujitsu Siemens jag har för tillfället till datorn

Skrivet

Rätta till kablarna och se till att de sitter ordentligt. När jag hade det här problemet en gång så var mitt grafikkort riktigt jävla dammigt, tog ut det och blåste av kortet & kontakten. När jag satte i allt igen funkade det perfekt.

Gäst 3495abc
Skrivet

Rätta till kablarna och se till att de sitter ordentligt. När jag hade det här problemet en gång så var mitt grafikkort riktigt jävla dammigt, tog ut det och blåste av kortet & kontakten. När jag satte i allt igen funkade det perfekt.

Har rättat till och blåst på kablarna, men jag har inte provat med grafikkortet:)

Ska prova det också

Nu har datorn börjat funka igen:)

Jag bytte skärmen:)

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...