Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej, jag har ett problem med att öppna portar. Jag kan inte komma in på local ipn. Alltså det står att lösenordet är fel.

Jag hade ett lösen men efter några dagar så står det att det inte funkar.

testat:

admin

blankt

password

Men inget funkar. Någon som vet hur man resettar sitt password?

Skrivet

1234 är det ibland också. Sök upp din routers standardlösen eftersom ifall du inte kan originallösenordet känar du inget på att reseta den.

Kolla bakom din router, på min står det reset och så är det ett litet hål där du kan sticka in något smalt.

Skrivet

1234 är det ibland också. Sök upp din routers standardlösen eftersom ifall du inte kan originallösenordet känar du inget på att reseta den.

Kolla bakom din router, på min står det reset och så är det ett litet hål där du kan sticka in något smalt.

Jag kudne men det ändrades av någon anledning? Det kan inte vara mina föräldrar, dem kan inget om sånt. Och en annan kompis sa att om jag inte kan så mycket om routers så bör jag inte resetta.

Skrivet

Jag kudne men det ändrades av någon anledning? Det kan inte vara mina föräldrar, dem kan inget om sånt. Och en annan kompis sa att om jag inte kan så mycket om routers så bör jag inte resetta.

Konsitgt.. Men du/ni klarade väl att få den att fungera när ni skaffade den, du återställer ju bara routern till fabriksinställningar så den blir bara som när ni fick den. ;) Man brukar inte behöva fippla med routers egentligen, men du kan ju kolla upp manualen för säkerhets skull ifall du behöver en CD eller så.
Skrivet (redigerat)

Konsitgt.. Men du/ni klarade väl att få den att fungera när ni skaffade den, du återställer ju bara routern till fabriksinställningar så den blir bara som när ni fick den. ;) Man brukar inte behöva fippla med routers egentligen, men du kan ju kolla upp manualen för säkerhets skull ifall du behöver en CD eller så.

Losar man något om man resettar den?

Några risker?

Är det bara att sätta in en penna i?

Redigerat av Laserturken
Skrivet (redigerat)

Har du ändrat några inställningar typ som öppnat portar så förlorar du dom inställningarna (och måste i så fall ställa in dom igen.)

Redigerat av Collez
Skrivet

Har du ändrat några inställningar typ som öppnat portar så förlorar du dom inställningarna (och måste i så fall ställa in dom igen.)

Jag har köpt bättre hastighet, kommer jag få min vanliga gamla hastighet som när jag köpte den?

Eftersom telefonen är inkopplat i routern kommer det hända något med telefonen också?

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...